مجموع نظرات: ۰
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
۰ نفر

عبور و مرور روان، یکی از اصلی‌ترین مطالبه‌های شهروندان تهرانی است.

این محوری اصلی در برنامه‌های توسعه حمل‌ونقل عمومی پایتخت است. سمیع‌الله حسینی مکارم، سرپرست شهرداری تهران گفت: یکی از محورهای اصلی برنامه توسعه حمل‌ونقل عمومی به‌خصوص حمل‌ونقل ریلی بوده که برنامه پنج ساله سوم شهرداری نیز بر همین مبنا تدوین شده است.

به گزارش همشهری،‌سرپرست شهرداری تهران درخصوص اینکه خط ۶ متروی تهران یکی از خطوط استراتژیک ریلی تهران به‌شمار می‌رود، عنوان کرد: فاز یک خط۶ از دولت‌آباد به سمت میدان امام حسین با 4 ایستگاه تا پایان شهریور به بهره‌برداری خواهد رسید.

او گفت: خط۷ متروی تهران نیز تا پایان سال تجهیز می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد و با بهره‌برداری از این خط ظرفیت جابه‌جایی مسافران روزانه یک میلیون نفر افزایش می‌یابد. بنابراین درصورت بهره‌برداری از خطوط ۶ و ۷ تا پایان سال، می‌توانیم ظرفیت جابه‌جایی مسافران را از طریق حمل‌ونقل ریلی 2میلیون نفر افزایش دهیم و سهم حمل‌ونقل ریلی در جابه‌جایی مسافران را به ۲۵درصد برسانیم.

واگن‌های متروی جدید در راه تهران هستند. در این زمینه، فاینانس برای تأمین واگن‌های جدید به مراکز ذی‌صلاح رفته تا تأیید و تأمین اعتبار شود. از سال ۹۸ به‌تدریج این واگن‌ها به خطوط تزریق می‌شوند.

شهریار افندی‌زاده، قائم‌مقام معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره واگن‌های جدیدی که قرار است وارد متروی تهران شود، گفت: تأمین ۶۳۰ واگن برای متروی تهران در دستور کار قرار دارد که طبق مناقصه انجام شده از سوی وزارت کشور، شرکت واگن‌سازی تهران و یکی از شرکت‌های چینی به‌عنوان برنده مناقصه اعلام شدند.

  • افزایش ظرفیت تولید واگن مترو با کمک کارخانه‌های داخلی

با استفاده از توان و ظرفیت کارخانه‌های داخلی، می‌توان تأمین واگن‌های مترو را سرعت بخشید. این خبری بود که محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد.هاشمی در بازدید چهارساعته از شرکت واگن‌سازی‌ تهران گفت: با همکاری شرکت‌های داخلی قطعا می‌توانیم تأمین واگن‌های متروی تهران را سرعت بخشیم. همچنین حجت نظری در جریان این بازدید گفت: در این بازدید مشخص شد امکان ساخت تمامی قسمت‌های قطار شهری و تکنولوژی‌های مورد نیاز در شرکت‌های داخلی وجود دارد.

  • ۱۲میلیون کارت بلیت در دست تهرانی‌‌ها

تهرانی‌ها به‌طور میانگین در سال گذشته روزانه رکورد ۴میلیون تراکنش را در حوزه شارژ، فروش و پذیرش کارت بلیت‌های الکترونیک و بلیت‌های QR مرتبط با حمل‌ونقل عمومی به ثبت رساندند و به همین جهت اغلب پرداخت‌های حمل‌ونقل عمومی در پایتخت غیرنقدی است. تعداد کارت‌های فعال و مورد استفاده مردم به بیش از 12میلیون می‌رسد. همچنین روزانه به‌طور میانگین در حدود 200هزار بلیت دوبعدی (QR) به شهروندانی که مایل به استفاده از کارت بلیت‌ها نیستند نیز به فروش رسیده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 404012

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha