سال‌ها تحقیقات کارآگاهان جنایی و پلیس اف‌بی‌آی برای دستگیری قاتل سریالی که در رسانه‌ها به «قاتل ایالت طلایی» معروف شده بود، به دستگیری افسر سابق پلیس کالیفرنیا منجر شد.

حوادث خارجی

این مرد به ارتکاب 12قتل، 45تجاوز و 120سرقت متهم شده است. به‌گزارش همشهری، در دهه‌های 1970و 1980ده‌ها قتل و تجاوز در نقاط مختلف کالیفرنیا رخ داد که پلیس اعتقاد داشت همه آنها توسط یک نفر صورت گرفته اما هرگز عامل این جنایت شناسایی نشد. موج این جنایات چنان ترس و وحشتی بین مردم ایجاد کرده بود که نام «قاتل ایالت طلایی» سر زبان‌ها افتاد و حتی سال‌ها بعد کتابی که درباره این جنایات منتشر شده بود،

تبدیل به یکی از کتاب‌های پرفروش شد. تا سال‌ها تیمی از کارآگاهان پلیس ایالتی و اف‌بی‌آی در حال تحقیق روی این پرونده بودند اما هیچ سرنخی به‌دست نیامد. بررسی‌ها نشان می‌داد که قاتل سریالی بیشتر جنایاتش را شب‌ها رقم می‌زد. او پس از ورود به خانه‌ها، به زن‌ها تجاوز می‌کرد و اموالشان را به سرقت می‌برد. در برخی مواقع نیز زن‌ها و شوهرشان را به قتل می‌رساند تا ردی از خود به جا نگذارد. این مرد حتی در بیرون از خانه‌ها نیز سراغ‌ طعمه‌هایش می‌رفت و نقشه‌ شومش را عملی می‌کرد.

  • جنایتکار ماهر

هر چند پلیس به هیچ سرنخی در این پرونده نرسیده بود اما با توجه به شواهد موجود مطمئن بود که قتل‌ها توسط فردی صورت می‌گیرد که هم آشنا به مسائل پلیسی است و هم حقوقی؛ چرا که نحوه شلیک گلوله‌ها و همچنین شیوه ارتکاب جنایت بدون برجا گذاشتن سرنخ از این حکایت داشت که قاتل فردی آموزش‌دیده است. اما با این حال هیچ‌یک از کارآگاهان تصورش را هم نمی‌کردند که جنایتکار تحت تعقیب یک مأمور پلیس باشد.

با گذشت زمان، از آنجا که جنایات قاتل سریالی متوقف شده بود، تحقیقات پلیس نیز به بن‌بست رسید اما تلاش برای دستگیری قاتل از ژوئن سال 2016 از سر گرفته شد؛ زمانی که اف‌بی‌آی با تعیین جایزه 50هزار دلاری برای هر اطلاعاتی که آنها را به قاتل برساند، از مردم کمک خواست. در اطلاعیه اف‌بی‌آی آمده بود که پلیس به‌دنبال جنایتکاری است که با ورود به خانه زوج‌های جوان، دست و پای آنها را می‌بندد و پس از تجاوز به زنان، آنها را به همراه شوهرشان به قتل می‌رساند.

  • دستگیری

در حالی که تحقیقات تازه‌ای در این پرونده شروع شده بود، چند روز پیش پلیس از دستگیری متهم قتل‌های سریالی خبر داد و اعلام کرد که این فرد افسر سابق پلیس کالیفرنیا بوده است. جوزف جیمز دی آنجلو، ۷۲ ساله، همان قاتل سریالی است که گفته می‌شود با آغاز تحقیقات تازه و بررسی دی‌ان‌ای به‌دست آمده از قاتل در جنایت‌هایش، کارآگاهان موفق شدند این مرد را شناسایی و دستگیر کنند. جوزف اواخر هفته گذشته ابتدا به جرم 2قتل در ساکرامنتو دستگیر شد.

این دو جنایت در فوریه 1978رخ داده و در جریان آن مردی به نام برایان به همراه همسرش به قتل رسیدند. آنها شب حادثه به همراه سگ خانگی‌شان در حال پیاده‌روی بودند که هدف حمله قاتل سریالی قرار گرفتند. قاتل پس از دستگیری به جرم این دو جنایت به قتل‌های دیگری هم متهم شد و به گفته آن‌مری شوبرت، دادستان ناحیه ساکرامنتو «کلید حل معمای ما همیشه در ساکرامنتو بود و با دستگیری این مرد دادستان‌ها قصد دارند خواهان مجازات اعدام برای او شوند.» قاتل سریالی 72ساله در سال 1979و به‌خاطر سرقت چکش از یک فروشگاه و سرقت‌های دیگر از نیروی پلیس اخراج شده بود و دادستان‌ها عقیده دارند برخی از قتل‌هایی که وی مرتکب شده زمانی رخ داده‌اند که او هنوز نیروی پلیس بوده است.

کد خبر 404018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha