همشهری آنلاین: نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که آلودگی میکروپلاستیک‌ها، منابع خاکی سراسر سوئیس و حتی کوهستان‌های دوردست را آلوده کرده است.

آلودگی‌های پلاستیکی در دوردست‌ترین کوهستان‌های سوئیس

به گزارش ایسنا، کارشناسان محیط زیست اظهار داشتند: این مشکل می‌تواند در کشورهای دیگر که سیستم مدیریت زباله‌ آنها ضعیف‌تر است شدیدتر باشد و لازم است در صورت نفوذ میکروپلاستیک‌ها به مواد غذایی تحقیقات در این زمینه انجام شود.

در اولین بررسی از وجود میکروپلاستیک‌ها در خاک، محققان به بررسی نمونه‌های خاک در مناطقی از سوئیس پرداختند و مشاهده کردند میکروپلاستیک‌هایی که بزرگی آنها کمتر از پنج میلی‌متر است در ۹۰ درصد منابع خاکی وجود دارد.

کارشناسان بر این باورند این ذرات از طریق باد در سراسر این کشور جابه‌جا می‌شوند.

مطالعات انجام شده در مورد آلودگی میکروپلاستیک‌ها تاکنون بیشتر روی اقیانوس‌ها متمرکز بوده که طبق مشاهدات برای زندگی دریایی مضر است و مواد سمی از آب جذب آنها می‌شود.

به گزارش روزنامه گاردین، نتایج بررسی منتشر شده در ماه مارس از رکورد بالای میکروپلاستیک‌ها در رودخانه‌ها خبر داد و سال گذشته نیز مشخص شد آب‌های لوله‌کشی سراسر جهان حاوی فیبر پلاستیکی هستند. همچنین در بررسی‌های دیگر آمده است میکروپلاستیک‌ها در بطری‌های آب پلاستیکی، ظروف نمک و عسل وجود دارد.

کد خبر 404027

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha