همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با توجه به آیین‌نامه شورای شهر تهران، محدودیت‌هایی برای توزیع آرم طرح ترافیک به خبرنگاران دارد. بر این اساس، تا سقف دو هزار طرح می‌توانیم به خبرنگاران اختصاص دهیم.

پورسید آقایی

به گزارش مهر، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پس از پایان جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: لایحه نرخ گذاری کرایه‌های اتوبوس، مینی بوس و تاکسی در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بر همین اساس و پس از نظرات موافق و مخالف اعضای شورای شهر تهران و همچنین کمیسیون‌های مربوطه، کرایه‌های تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس با افزایش ۱۲.۵ درصدی در سال ۹۷ به تصویب رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: در بخش تاکسی خطی، ۶۳۰ الی ۶۴۰ خط در شهر تهران فعال هستند و قاعدتا افزایش نرخ تاکسی در سال ۹۷ به طور متوسط در این خطوط انجام خواهد گرفت ضمن اینکه افزایش نرخ تاکسی‌های گردشی نیز انجام می‌پذیرد و این کار از طریق تاکسی‌مترهای نصب شده بر روی تاکسی‌ها انجام می‌شود.

پورسیدآقایی با تأکید بر اینکه سازمان تاکسیرانی تلاش می‌کند پرداخت‌های نقدی جمع آوری و پرداخت الکترونیک جایگزین آن شود، گفت: این موضوع به صورت جدی در دستور کاری سازمان تاکسیرانی قرار دارد و زیرساخت‌های آن نیز فراهم شده است.

وی همچنین به برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی تهران اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه را می‌توان از دو منظر مورد توجه قرار داد. یکی اینکه در سال جاری تلاش می‌شود با تمهیدات درنظر گرفته مشکل تلافیکی نباشد که این موضوع به طور جدی پیگیری خواهد شد و تغییراتی نیز درنظر گرفته شده است و در صورتی که مشکلات ترافیکی برای نمایشگاه پابرجا باشد قطعا از سال آینده نمایشگاه کتاب در مصلی برگزار نخواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته بین معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور اجازه پارک خودروها در پارکینگ مصلی داده نخواهد شد و در صورت پارک خودروها پلیس آنها را با جرثقیل به پارکینگ منتقل خواهد کرد.

پورسیدآقایی همچنین با اشاره به توزیع آرم طرح ترافیک به خبرنگاران گفت: از روز گذشته نامه‌هایی برای مدیران مسئول رسانه‌ها ارسال شده است و در آن نامه اسامی خبرنگارانی که می‌توانند آرم دریافت کنند ارسال شده است.

وی گفت: مدیران مسئول نیز باید هر چه زودتر نام خبرنگارانی که باید طرح ترافیک را دریافت کنند در اختیار معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران قرار دهند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: تعداد طرح ترافیک امسال برای دستگاه‌های اجرایی ۴۰ درصد و برای شهرداری ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است ضمن اینکه معاونت حمل و نقل و ترافیک با توجه به آیین‌نامه شورای شهر تهران محدودیت‌هایی برای توزیع آرم طرح ترافیک به خبرنگاران دارد و ما باید تا سقف دو هزار طرح به خبرنگاران بدهیم و در این زمینه محدودیت‌هایی داریم.

وی گفت: خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت نکنند از کارت بلیت یک ساله بهره‌مند خواهند بود.

کد خبر 404111

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha