همشهری‌آنلاین: قانونگذاران ارمنستان قرار است سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت در حالی به نخست وزیر جدید این کشور رای بدهند که رهبر اپوزیسیون ارمنستان پس از تظاهرات علیه سرکسیان، نخست وزیر مستعفی، به دنبال به دست گرفتن این سمت است.

 نیکل پاشینیان، رهبر 42 ساله اپوزیسیون ارمنستان دوشنبه دهم ارديبهشت را به طور کلی با مذاکره با احزاب سیاسی مختلف از جمله حزب حاکم جمهوری‌خواه ارمنستان سپری کرد؛ حزبی که حمایتش یکی از موارد اصلی برای نخست‌وزیری پاشینیان محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،پاشینیان تنها کاندیدای تصدی نخست‌وزیری از حزب "الک" محسوب می‌شود و تاکید دارد که می‌تواند ارمنستان را از فساد و فقر برهاند و انتخاباتی آزاد و عادلانه را سبب شود.

با این حال پاشینیان هنوز شش رای کمتر از 53 رای از پارلمان 150 کرسی ارمنستان دارد؛ حزب حاکم جمهوری‌خواه اکثریت پارلمان ارمنستان را در اختیار دارد.

پاشینیان در مصاحبه روز دوشنبه خود با خبرگزاری فرانسه گفت: ارمنی‌ها خودشان می‌خواهند آینده کشورشان را تعیین کنند و تنش‌ها را از میان بردارند. مردم ارمنستان مسئولیت تاثیر بر اوضاع سیاسی و تصمیمات سیاسی را دارند.

این در حالی است که حزب جمهوری‌خواه ارمنستان هنوز وضعیت رسمی خود را درمورد رای برای نخست وزیر جدید اعلام نکرده است. اگرچه یکی از قانونگذاران ارشد این حزب گفته است که در مسیر تایید کاندیداتوری پاشینیان قرار نخواهد گرفت.

رای‌گیری امروز در پارلمان ارمنستان برای انتخاب نخست‌وزیر جدید در حالی انجام مي‌شود که ناظران و جامعه بین‌الملل نگرانی‌های خود را بابت این مساله اعلام کردند که ناآرامی‌ها در این کشور می‌تواند باعث بی‌ثباتی شود.

کد خبر 404257

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha