سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس‌ جمهور آمریکا به حمایت قوی‌تر از نبرد نیجریه علیه تروریست‌های بوکوحرام متعهد و هم‌زمان خواستار دسترسی تجاری بیشتر به بزرگترین اقتصاد آفریقا شد.

 محمد بوهاری، رئیس‌جمهور نیجریه اولین رهبر آفریقای سیاه است که به دعوت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا راهی کاخ سفید شده است.

ترامپ گفت او آماده فروش بالگرد به این کشور غنی از نفت علاوه بر بالگردهای جنگی سبکی است که توافق روی آن انجام شده‌است.

ترامپ در جریان کنفرانس خبری مشترک در کاخ سفید گفت: این هواپیماهای جدید توانایی نیجریه برای هدف گرفتن تروریست‌ها و حفاظت از غیرنظامیان را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،او در پاسخ به سوالی مبنی بر انتقال این تجهیزات که شامل ده‌ها هواپیمای جنگنده سبک موسوم به ای - 29 سوپر توکانو و بالگردهای دیگر می‌شود، گفت: این اقدام به‌زودی انجام مي‌شود. ما آنها را تایید می‌کنیم. بخشی از مشکل اینجاست که شما اجازه نداشتید از کشور ما بالگرد بخرید، اکنون شما اینجا هستید و من این مساله را حل می‌کنم. ما بهترین تجهیزات نظامی در جهان را داریم و دوستانمان اکنون می‌توانند این تجهیزات را بخرند.

رئیس‌جمهور نیجریه برای دریافت حمایت در حوزه مبارزه با تروریسم و سرمایه‌گذاری تجاری آمریکا راهی کاخ سفید شده است و از ترامپ بابت حمایت واشنگتن در بازسازی شمال شرق این کشور که برای 9 سال تحت تهاجم بوکوحرام قرار داشت، تشکر کرد.

بوهاری گفت: ایالات متحده آمریکا تا به امروز بزرگ‌ترین مشارکت‌کننده در واکنش بشردوستانه بوده است.

بوهاری همچنین درباره جنجال‌های مرتبط به لفاظی‌های توهین‌آمیز ترامپ علیه نیجریه و سایر کشورهای آفریقایی که ژانویه در رسانه‌ها منتشر شد،‌ گفت: بسیار با دقت با آنچه رسانه‌ها منتشر می‌کنند برخورد می‌کنم. من درباره صحت آن سخنان یا این‌که این اتهام‌ها به رئیس‌جمهور آمریکا صحیح بوده یا خیر اطمینان ندارم. بنابراین بهترین کار برایم سکوت است.

کد خبر 404275

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha