همشهری آنلاین: در ساعات اولیه امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه، نرخ هر دلار امریکا در بازار آزاد به ۵۹۲۰ تومان و هر یورو به ۷۱۰۰ تومان رسید.

به گزارش ایلنا از خیابان فردوسی، پس از ابلاغ سیاست‌های جدید ارزی، منع صرافان از خرید و فروش دلار و یورو و تحمیل نرخ دستوری، نرخ دلار و یورو روند تقریبا ثابت و پایداری را طی کرد.

اما در چند روز اخیر این روند آرام و در عین حال منتظر، دوام چندانی نداشته و نیروهای بازار در حال پس زدن سیاست‌های دستوری هستند.

به طوری که در ساعات اولیه امروز، نرخ هر دلار امریکا در بازار آزاد به قیمت 5920 تومان و هر یورو به قیمت 7100 تومانی مورد معامله قرار گرفت.

این نرخ به نوعی خیز دوباره دلار به سمت نرخ 6000 تومان است که در روزهای آخر پیش از اعمال سیاست‌های جدید ارزی در بازار مورد معامله قرار می‌گرفت.

این نرخ در بازار آزاد به نوعی تصدیق نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی مبنی بر ناپایداری سیاست تک نرخی دلار، به دلیل عدم پوشش نیازهای متقاضیان است.

از سویی دیگر سیاست‌های غیراقتصادی دولت در بازر ارز موجب انتقال نقدینگی و کوچ سفته‌بازان به سمت بازار سکه و طلا شده است.

بطوری که ویژگی چند نرخی بودن از بازار ازر به بازار سکه سرایت کرده و در تابلوی اعلانات صرافی‌ها برای سکه قیمت‌های متفاوتی درج شده است.

دیگر ویژگی بازار سکه وجود حباب قیمت است که با افزایش قیمت سکه به نوعی این حباب در حال تشدید است، از همین روی قیمت تمام سکه با تصویر امام(ره) در بازار به قیمت یک میلیون و هشتصد و نود هزار تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

همچنین قیمت فروش تمام سکه بهار آزادی يك میلیون و هشتصد و چهل هزار تومان و نیز قیمت فروش نیم سکه بهار آزادی نهصد و چهل هزار تومان در تابلوی اعلانات درج شده است.

کد خبر 404289

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha