همشهری آنلاین: نخستین کتاب یک نویسنده ایرلندی با موضوع چیرگی انسان بر مرگ با استفاده از فناوری برنده جایزه ادبی ۳۰ هزار پوندی ولکام شد که هر سال به بهترین کتاب در حوزه بهداشت و سلامت اهدا می‌شود.

مارک اوکانل نویسنده ایرلندی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از فايننشال تايمز، «ماشين بودن» نوشته مارك اوكانل كه به انتخاب هيات داوران از ميان شش كتاب برگزيده شد، اكتشافي است درباره جنبش فرابشري؛ چالشي كه مي‌كوشد با استفاده از فناوري‌هاي نوين بر ترس انسان از مرگ و نيستي غلبه كند. جايزه ولكام شامگاه دوشنبه در جشني در لندن به اوكانل اهدا شد كه دومين نويسنده ايرلندي برنده اين جايزه 10 ساله است.

ادموند دووال، رئيس هيات داوران جايزه ولكام كتاب «ماشين بودن» را «آزموني احساسگرايانه، سرگرم‌كننده و باورپذير براي كساني است كه مي‌خواهند زندگي ابدي داشته باشند» توصيف كرد. اوكانل روزنامه‌نگار، مقاله‌نويس و منتقد ادبي 38 ساله و اهل دوبلين است و نخستين كتاب او سال گذشته از سوي برخي رسانه‌ها به عنوان كتاب علمي سال 2017 برگزيده شده بود. پيش از اين در سال 2016 سوزان اوساليوان از ايرلند با «همه چيز در ذهن توست» جايزه ولكام را برده بود.

اين جايزه ادبي كه از معتبرترين جوايز حوزه ادبيات علمي است، سال 2009 از سوي بنياد خيريه ولكام بنيان نهاده شد و ربه‌كا اسكلوت با «زندگي جاودانه هنريتا لكس» و ماريون كوتس با «آيسبرگ» برندگان پيشين آن هستند. «ماشين بودن» پاييز سال گذشته نامزد دريافت جايزه 30 هزار پوندي بيلي جيفورد براي بهترين كتاب غيرداستاني سال هم بود كه در نهايت اين جايزه به «چگونه با طاعون سر كنيم» ديويد فرانس درباره فراگيرشدن ويروس ايدز رسيد.

کد خبر 404356

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha