پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت بریتانیایی کمبریج آنالیتیکا که نامش به رسوایی فیسبوک گره خورده است با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «فورا به تمام عملیات» خود پایان می‌دهد.

آنالیتیکا

کمبریج آنالیتیکا متهم است که در دوران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از اطلاعات بیش از ۸۷ میلیون کاربر فیسبوک به نفع دونالد ترامپ استفاده کرده است.

رسوایی فیسبوک پس از آن روی داد که مشخص شد شرکتی به نام «Global Science Research» با دسترسی به پروفایل کاربران فیسبوک، اطلاعات شخصی آنها را در قالب داده و بدون جلب رضایتشان در اختیار شرکت «کمبریج آنالیتیکا» قرار داده است. شرکت خصوصی کمبریج آنالیتیکا نیز که در زمینه پردازش داده‌ها برای انتخابات فعال بود، از این داده‌ها با هدف تبلیغ برای کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ استفاده کرده است.

در پی این رسوایی، مارک زاکربرگ مدیرعامل و بنیان‌گذار شبکۀ اجتماعی فیسبوک با ۲.۱۳ میلیارد کاربر، از کاربران عذرخواهی کرد و گفت که سیاست‌های حفظ اطلاعات کاربران را تغییر خواهد داد. او همچنین در ماه آوریل به مدت دو روز در جلسات کنگره آمریکا حاضر شد و به پرسش های نمایندگان و سناتورها دربارۀ این رسوایی پاسخ داد.

کمبریج آنالیتیکا در بیانیه خود ضمن رد اتهامات، عملکرد خود را «قانونی» دانست ولی در عین حال تاکید کرد که «اتهامات بی‌اساس علیه شرکت» ادامه فعالیت آن‌ را غیرممکن کرده است.

کد خبر 404412

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha