جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن تشریح وضعیت آب‌وهوایی کشور طی سه روز آینده، از ادامه فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از کشور خبر داد.

باران

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت آب و هوایی کشور طی سه روز آینده گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، همچنان فعالیت سامانه بارشی در غرب، ‌جنوب غرب و شمال غرب زاگرس مرکزی و جنوبی، نواحی مرکزی، دامنه‌های البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور در استان‌های یزد و کرمان رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

وی افزود: امروز، ضمن تقویت فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کشور در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، ‌ارتفاعات شمالی و مرکزی البرز، نواحی مرکزی، ‌ شرق و بخش‌هایی از غرب کشور ابرناکی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود. شدت بارش‌ها در برخی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، مرکزی، نیمه شرقی لرستان، غرب و جنوب غرب اصفهان، جنوب و غرب یزد و نیمه شمالی کرمان خواهد بود.

وظیفه با بیان اینکه  شنبه (15 ارديبهشت) و یکشنبه در شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز، ‌ بخش‌هایی از مرکز، شمال شرق کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود، گفت: شدت بارش‌ها در روز شنبه در نیمه شمالی آذربایجان شرقی، ‌ جنوب آذربایجانی غربی، اردبیل، غرب کردستان، کرمانشاه، ‌ شمال لرستان و شمال ایلام و شدت بارش در روز یکشنبه در برخی نقاط شمالی غرب و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی خواهد بود. در عین حال بخش‌های شرقی خلیج فارس، ‌ تنگه هرمز و دریای عمان در بعد از ظهر جمعه و طی روز شنبه به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود.

وظیفه درباره وضعیت آب و هوای پایتخت طی سه روز آینده، گفت: هوای تهران امروز نیمه ابری همراه با وزش باد و گاهی ابری همراه با بارش‌های پراکنده و افزایش باد خواهد بود و بیشینه و کمیته دمای هوا به ترتیب ۲۵ تا ۱۷ درجه سانتی‌گراد است. در روز شنبه هوای پایتخت کمی ابری در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود و حداکثر دمای هوا در این روز ۲۷ درجه و حداقل آن ۱۵ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. در روز یکشنبه نیز هوای تهران نیمه ابری همراه با وزش باد و گاهی ابری همراه با بارش‌های پراکنده و افزایش باد خواهد بود و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۲۷ و ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 404452

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha