همشهری آنلاین: معترضان خشمگین در جزیره لسبوس یونان روز پنج شنبه در تظاهراتی علیه سیاست های مهاجرتی اتحادیه اروپا تا محل سخنرانی آلکسیس سیپراس نخست وزیر این کشور که به این جزیره سفر کرده است، راهپیمایی کردند.

معترضان خشمگین در لسبوس یونان به استقبال نخست وزیر رفتند

به گزارش يورونيوز، معترضان تلاش داشتند یک اتوبوس پلیس را واژگون کنند و به سیاست های مهاجرتی اروپا معترض بودند که باعث شده است هزاران پناهجو در این جزیره گیر کنند و راهی برای رفتن به دیگر کشورهای اروپایی نداشته باشند.

دیمیتریس کاراگیانینس رئیس انجمن کشاورزی لسبوس که در این اعتراضات شرکت کرده بود به خبرنگار یورونیوز گفته است: «چگونه سیپراس می تواند از رشد اقتصادی حرف بزند وقتی ما با مشکل عظیم پناهجویان مواجه هستیم؟‌ هزاران پناهجو و مهاجر اینجا گیر افتاده اند. آنها خسته اند و مشکلاتی را برای این منطقه ایجاد کرده اند.»

یک معترض دیگر می پرسد: «چگونه می توانیم از رشد اقتصادی صحبت کنیم در حالی که تجاوزات ترکیه هر روز افزایش می یابد.»

جیانیس که معلم است و در این تظاهرات شرکت کرده نیز به یورونیوز می گوید:‌«چند کیلومتر دورتر از اینجا، در شرق یونان، جنگ هنوز ادامه دارد. متاسفانه جنگ ها رخ می دهند زیرا جنگ اکسیژن سرمایه داری است.»

اعتصاب عمومی روز پنجشنبه عملا جزیره لسبوس را به تعطیلی کشاند. این اعتراضات در بخش هایی به درگیری معترضان با پلیس انجامید.

بر اساس توافقنامه اتحادیه اروپا،‌ پناهجویانی که از ترکیه وارد جزایر یونانی شوند، به ترکیه بازپس فرستاده می شوند مگر اینکه موفق شوند برای پناهندگی در یونان درخواست دهند.

خبرنگار یورونیوز که شاهد این تظاهرات بوده می گوید که مشارکت گسترده مردم در این تظاهرات اعتراضی پیامی قوی و روشن به دولت یونان است که سه سال پس از سونامی پناهجویان بسوی اروپا و بویژه جزایر یونانی، آنها وعده های بیشتر دولت را نمی خواهند بلکه خواستار حمایت از این جزیره هستند.

کد خبر 404461

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha