همشهری آ»لاین: معاون بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح از برگزاری رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی با مشارکت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پلیس مرزبانی ایران و نیروی دریایی و پلیس سلطنت عمان در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

رزمایش

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار قدیر نظامی روز شنبه در حاشیه تشکیل چهاردهمین نشست کمیسیون مشترک نظامی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان که امروز در تهران آغاز بکار کرد، این مطلب را اظهار داشت.

وی با بیان اینکه روابط نظامی، انتظامی و امنیتی بین نیروهای مسلح دو کشور ایران و عمان مثبت و رو به پیشرفت ارزیابی می شود، گفت: در حالی که روند روابط سیاسی، نظامی دو کشور به دلیل مواضع حکیمانه و خردمندان رهبران دو کشور از شرایط مطلوبی برخوردار است، اما متاسفانه شرایط سیاسی، نظامی و امنیتی منطقه و جهان اسلام به دلایل مختلف روند نگران کننده و غیرقابل قبولی دارد.

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک نظامی ایران و عمان اضافه کرد: جنایت های تروریسم تکفیری با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای منطقه مانند عربستان در مناطق مختلف جهان و همگرایی بین برخی از کشورهای منطقه مانند عربستان با رژیم صهیونیستی دو عامل اصلی شکاف، تفرقه و بحران در منطقه و جهان اسلام است.

سرتیپ پاسدار قدیر نظامی توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل پیشتازی و مجاهدت در برابر تروریسم و نقش مستقیم در شکست حکومت خودخوانده داعش و پایبندی به موازین بین المللی و مواضع مستقل در مسائل منطقه ای و جهانی مورد فشارهای سیاسی، اقتصادی و امنیتی آمریکا و برخی کشورهای غربی و منطقه ای قرار گرفته است.

وی در این باره افزود: از این رو جمهوری اسلامی ایران حفظ و تقویت توان دفاعی را برای دفاع قدرتمندانه از منافع و امنیت ملی حق طبیعی خود می داند و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به هرگونه تهدیدی از جانب دشمنان پاسخ مقتدرانه خواهند داد.

در ادامه این اجلاس سرتیپ راشد بن سعید البلوشی معاون رئیس ستاد نیروهای مسلح سلطنت عمان و رئیس هیات نظامی عمان نیز، وجود تفرقه در جهان اسلام را عامل اصلی منازعات کنونی دانست.

وی تاکید کرد که کشورهای منطقه و مسلمان باید با بازگشت به میز مذاکره و گفت و گو به رفع اختلافات بپردازند.

قرار است براساس برنامه ریزی های صورت گرفته هیات نظامی سلطنت عمان در ادامه برگزاری اجلاس های کمیسیون مشترک نظامی دو کشور با برخی از مقامات و فرماندهان نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، دیدار و گفت و گو کنند.

چهاردهمین نشست کمیته مشترک همکاری های نظامی ایران و عمان صبح امروز -شنبه- آغاز شد.

کد خبر 404563

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha