همشهری آنلاین: رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با حکم قضات گلستانی بیش از ۸۹ هکتار از جنگل های گلستان از متجاوزان پس گرفته شد.

زمین خواری

به گزارش ایسنا، هادی هاشمیان اظهار کرد: منابع طبیعی ارزش ریالی این عرصه‌ها را بیش از 393 میلیارد تومان برآورد کرده است.

وی افزود: در جلسه شورای حفظ بیت‌المال استان اعلام کرده بودیم برای مدیرانی که دست اندازی‌ها به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی را گزارش نکنند و یا دیر به دستگاه قضایی اعلام کنند پرونده تشکیل می‌دهیم که همین امر سبب شد در دو سال گذشته روند گزارش تخلف‌ها به دستگاه قضایی بیشتر شود.

هاشمیان ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، دادگاه‌های تخصصی هم به منظور افزایش سرعت رسیدگی به پرونده‌های زیست محیطی در حوزه‌های قضایی استان اختصاص داده شد که نتیجه آن افزایش آرای خلع ید از عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان بود.

این مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: عزم جدی دستگاه قضایی در اجرای تبصره 2 قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی نیز سبب شد مدیریت امور اراضی استان محکم‌تر پای اجرای آن بایستد که نتیجه آن کاهش چشمگیر تغییر کاربری‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و باغی استان شد.

رییس دادگستری کل گلستان بار دیگر تاکید کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته در برخورد با زمین خواری منتظر تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز و شکایت دستگاه‌های متولی نمی‌مانیم و به محض دریافت گزارش‌های مردمی برای متخلفان، پرونده تشکیل می‌دهیم.

کد خبر 404585

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha