همشهری آنلاین: دبیر انجمن تولیدکنندگان خودرو تاکید کرد: در دو سال اخیر اتفاقات زیادی در اقتصاد ایران افتاده است، قیمت ارز مبادله‌ای و آزاد افزایش پیدا کرده، دستمزدها بالاتر رفته و کالاهای پرمصرفی همچون مس، فولاد نیز بیش از ۷۰ درصد افزایش قیمت پیدا کرده است.

احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با ایلنا درخصوص افزایش قیمت خودرو گفت: براساس مصوبه شورای رقابت افزایش قیمت خودروهای ۴۵ میلیون تومان به بالا در اختیار شرکت‌های تولیدکننده است و آن‌ها می‌توانند در هر زمان که صلاح دانستند این افزایش را انجام دهند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان خودرو ادامه داد: در دو سال اخیر اتفاقات زیادی در اقتصاد ایران افتاده ارز مبادله‌ای و آزاد افزایش پیدا کرده، دستمزد‌ها نیز بالا‌تر رفته و کالاهای پرمصرفی همچون مس، فولاد نیز بیش از ۷۰ درصد افزایش قیمت پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: اکنون خودروساز‌ها تصمیم گرفتند فقط ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته باشند که با توجه به وضعیت بازار این افزایش معقولی است و نمی‌توان گفت به مصرف‌کننده فشار می‌آید.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر شاهد حضور خودروهای وارداتی نیز هستیم و رقابت شدیدی در بازار وجود دارد. از طرف دیگر هیچ کس نمی‌خواهد مشتری خود را از دست بدهد اما این افزایش قیمت حداقلی که امروز در حال رخ دادن است اجتناب‌ناپذیر است.

نعمت‌بخش گفت: درخواست افزایش قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان نیز به شورای رقابت داده شده و منتظر هستیم تا این شورا نظر خود را در این خصوص اعلام کند.

کد خبر 404626

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha