یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش تاکید کرد: علت انصراف انصاری لاری از کاندیداتوری شهرداری تهران مساله شخصی بوده‌ست.

محسن هاشمی، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، ري و تجريش یکشنبه 16 ارديبهشت پیش از آغاز شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران، گفت‌: انصراف انصاری لاری شنبه 15 ارديبهشت به دست ما رسید  ایشان دو بار برگه انصراف دادند که در برگه اول علت انصراف را مساله شخصی عنوان کردند ، اما من به دلیل این‌که با ایشان تلفنی صحبت کردم لذا در مورد دلایل ایشان هنوز جزئیات را نمی‌دانم، ولی ایشان یکی از شش کاندیدای دیگر را دارای صلاحیت بیشتر دانسته بودند.

محسن هاشمي گفت: در نتیجه‌ این انصراف ، برنامه‌ ارائه نامزدهای شهرداری تهران تغییر کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، هاشمي افزود: مقرر بود حجت الله میرزایی بعد از ظهر امروز برنامه‌های خود را ارائه کند که با انصراف انصاری لاری قرار شد ابتدا میرزایی برنامه خود را ارائه دهد و بعد از آن  سيد محمد علي افشانی و بعدازظهر امروز نیز سميع‌الله حسینی مکارم برنامه‌های خود را به عنوان کاندیداهای شهرداری تهران ارائه کنند.

هاشمی ادامه‌ داد: دوشنبه 17 ارديبهشت هم برابر برنامه از پیش تعیین شده کاندیداها برنامه‌های خود را ارائه می‌کنند.

او خاطر نشان کرد: در خصوص انصراف سایر کاندیداها هنوز موضوعی مطرح نشده است، لذا نباید به شایعه‌ها توجه کرد.

  • فرآیند انتخاب شهردار عاقلمند و شفاف است

محسن هاشمی همچنین در ابتدای جلسه علنی شورا نیز با بیان این‌که امروز قرار است کاندیدای شورای شهر برنامه های خود را برای تصدی پست شهرداری تهران بیان کنند، اظهار کرد: امروز جلسه به صورت زنده توسط رسانه ملی پخش می‌شود که این شفاف‌ترین مدل انتخاب یک مدیر است و ابتکار ملی برای تحقق شعار شهر شیشه‌ای است.

او با اشاره به ابهاماتی که در این چند روزه درخصوص انتخاب شهردار ایجاد شد، گفت: از خبرنگاران و ... می خواهم که از هرگونه شایعه‌پراکنی و ابهام‌افکنی خودداری کنند چراکه ما اعضای شورای شهر هیچ موضوع مخفی نداریم که بخواهیم از مردم پنهان کنیم چون مردم نامحرم نیستند.

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران افزود: فرآیند انتخاب شهردار شفاف است و دامن زدن به حواشی و لطمه زدن به جایگاه حقیقی و حقوقی اعضا نتیجه‌ای جز کم اعتمادشدن مردم نسبت به لیست امید ندارد. هرگونه اظهارنظر از سوی اعضا، احزاب و ... که جایگاه شورا را تضعیف کند مورد پسند نیست.

او گفت:در شرایط فعلی که همه مردم و ارکان حکومت نسبت به انتخاب شهردار حساس هستند، باید با آرامش شهردار را انتخاب کرد و پروسه انتخاب شهردار عاقلمند بوده و ما باید با دقت لازم شهردار را انتخاب کنیم.

کد خبر 404628

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha