همشهری آنلاین: خلبانان هواپیماها در دسته معدودو افرادی هستند که بهترین چشم‌انداز را از زیبایی‌های طبیعی پدیده‌های آسمانی دارند، و کریستیان ون هیست خلبان آلمانی آنچه در طول پرواز در برابر دیدگانش قرار می‌گیرد را هنرمندان ثبت می‌کند تا دیگران را نیز در این تجربه شریک کند.

 

براساس گزارش CNN، اين خلبان آلماني از سن 20 سالگي كه فعاليت خود را به عنوان خلبان آغاز كرد، ثبت مناظر خارج از كابين خلباني را آغاز كرد.

او كه اولين پروازش را 14 سال پيش انجام داده‌است،‌دوربين عكاسي‌اش را همواره به همراه مي‌برد زيرا باور دارد اگر زيبايي‌هاي كه حين پرواز مي‌بيند را ثبت نكند، از لحظات زيبا براي هميشه از بين خواهند رفت. او بلافاصله متوجه شد عكاسي از درون كابين خلبان مي‌تواند به اندازه عكاسي از روي زمين هيجان‌انگيز باشد. به ويژه كه پنجره كابين خلبان چشم‌اندازي پانوراميك در اختيار او قرار مي‌داد.

وي اكنون به عنوان مسئول ارشد بوئينگ 747-8 باربري چشم‌اندازهاي زيباي زميني و آسماني را، از غروب و طلوع خورشيد گرفته تا شفق‌هاي قطبي و بيابان‌هاي زميني و شكل‌گيري ابرها را در حين پروازهاي ثبت مي‌كند و از نظر او شفق‌هاي قطبي به‌ياد‌ماندني‌ترين لحظاتي بوده‌اند كه در طول سفر آن را تجربه كرده‌است.

عكس‌هاي اين خلبان معمولا از مدت نوردهي بالايي برخوردارند و با استفاده از لنز وايد‌انگل ثبت مي‌شوند و يكي از چالش‌هاي او كنار آمدن با لرزه‌هاي شديد غيرقابل پيش‌بيني است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸