همشهری آنلاین: دادگاه شهر دیترویت در ایالت میشیگان آمریکا علیه مارتین وینترکورن، مدیرعامل پیشین شرکت خودروسازی آلمانی فولکس واگن، در موضوع رسوایی تقلب در سنجش میزان آلایندگی خودروهای دیزلی، اقامۀ دعوی کرد.

رسوایی فولکس واگن | اقامه دعوا علیه مدیرعامل پیشین توسط دادگاه آمریکا

رسوایی آلودگی‌های زیست محیطی خودروهای دیزل فولکس واگن که در سپتامبر سال ۲۰۱۵ میلادی اخبار آن در رسانه‌های جهان منتشر شد، استعفای آقای وینترکورن را به دنبال داشت.

در کیفرخواست دادستان آمده است که آقای وینترکورن در زمانی که این تقلب در حال انجام بوده، از آن اطلاع داشته است. به این ترتیب مارتین وینترکورن ۷۰ ساله با اتهامات تقلب و تبانی در دستکاری نرم افزارهای سنجش میزان آلایندگی این خودروها و همچنین نقض قانون هوای پاک مواجه است.

این اتهامات در ماه مارس به ثبت رسیده و روز پنج‌شنبه گذشته منتشر شده است.

با صدور این کیفرخواست، نام آقای وینترکورن نیز در فهرست متهمانی قرار گرفت که پیش از این نام ۹ تن از مدیران این شرکت بزرگ خودروسازی در‌ آن وجود داشت. تا کنون حکم دو تن از این متهمان اعلام شده است که گناهکار شناخته شده و روانه زندان شده‌اند.

گفته می‌شود که آقای وینترکورن همچنان در آلمان به سر می‌برد و به همین دلیل بعید است که او در دادگاه آمریکا حاضر شود یا به زندان رود. آلمان نیز معمولا با استرداد شهروندان خود به دیگر کشورها موافقت نمی‌کند.

اتهامات وارد شده به آقای وینترکورن، از جمله آخرین اخبار مربوط به پروندۀ رسوایی مالی این شرکت آلمانی است.

فولکس واگن تا کنون جریمه‌ای ۳۰ میلیارد دلاری به آمریکا در قبال این تقلب پرداخت کرده است. این شرکت همچنین موظف است ۸۵ درصد از خودروهایی را که به ایالات متحده آمریکا فروخته تا ژوئن ۲۰۱۹ میلادی یا پس گرفته یا تعمیر کند؛ در غیر این صورت با جریمه سنگین دیگری در قبال تخلف آلودگی هوا مواجه خواهد شد.

فولکس واگن در ماه فوریه اعلام کرد که تا کنون نزدیک به ۸۳ درصد از مجموعِ این تولیدات را تعمیر کرده است و انتظار می‌رود که بزودی این ماموریت را به پایان برساند.

این شرکت در تلاش است تا با پشت سر گذاشتن بحران ناشی از این رسوایی، فعالیت خود در صنعت ساخت خودروهای الکتریکی گسترش دهد.

کد خبر 404715

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha