همشهری‌آنلاین: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس آمارهای ما ۱۲.۴۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی در کلاس‌های ۳۶ تا ۴۰ نفره و و ۱.۱۵ درصد دانش‌آموزان ما در کلاس‌های ۴۱ تا ۴۵ نفر درس می‌خوانند و این موضوع شرایط را برای آموزش دشوار می‌کند و باعث می‌شود یاددهی و یادگیری به شکل خوبی اتفاق نیافتد.

رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش گفت:  کمبود نیرو بحثی جدی است و تراکم بالای دانش‌آموزی کیفیت آموزش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش ايسنا، رضوان حكيم‌زاده بر ضرورت توجه به بحران نیروی انسانی در آموزش و پرورش از سوی تصمیم گیران تاکید کرد و افزود: کشور برای تربیت معلمان هزینه می‌کند و چه خوب است همچون گذشته که دانشجویان علوم تربیتی جذب سیستم می‌شدند، در کنار ظرفیت دانشگاه فرهنگیان از سایر ظرفیت‌ها برای جذب معلم به خصوص در دوره ابتدایی استفاده کنیم.

حکیم‌زاده درباره وجود بیش از ۲۰ هزار مدرسه کمتر از شش دانش آموز در کشور و نگرانی‌هایی درباره احتمال تعطیلی این مدارس در صورت عدم تامین نیروی انسانی در سال آینده گفت: این موضوع را تکذیب می‌کنم، هیچ مدرسه‌ای در معرض تعطیلی نیست.

او افزود: باوجود تمام محدودیت‌ها و مشکلات، در دور افتاده‌ترین نقاط کشور پرچم جمهوری اسلامی در مدارس برافراشته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: مناطق صعب‌العبوری داریم که معلمان ما با سختی در آنجا حضور می‌یابند و کلاس درس را برای تعدا کمی دانش آموز برگزار می‌کنند. هرچند معتقدیم باید بهره‌وری را بالا ببریم.

کد خبر 404755

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha