دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

۱۴۰ سارق و زورگیر که در قالب ۳۲ باند دست به سرقت در پایتخت می‌زدند در تازه‌ترین طرح پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند.

حوادث

به گزارش همشهری، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت گفت: همکارانم با انجام 2‌ماه کار اطلاعاتی، موفق شدند در عملیاتی 48ساعته، 140سارق و زورگیر حرفه‌ای را شناسایی و دستگیر کنند. برخی از این متهمان به‌صورت مسلحانه دست به سرقت می‌زدند و متأسفانه 58درصد از آنها دارای سوابق متعدد کیفری هستند و نخستین باری نیست که دستگیر می‌شوند.

رئیس پلیس پایتخت درخصوص مهم‌ترین پرونده‌های کشف شده گفت: در میان متهمان دستگیر شده، ‌اعضای باند 6نفره‌ای هستند که در تهران و شهرستان‌ها به شیوه سند نمره اقدام به فروش خودروهای سرقتی می‌کردند و تا به این لحظه سرقت 73دستگاه خودرو را گردن گرفته‌اند.

وی ادامه داد: باند دیگری در این طرح منهدم شد که اقدام به سرقت محموله‌ها می‌کردند. آنها خود را مأمور پلیس معرفی می‌کردند و با تجهیزاتی که داشتند مانند سلاح سرد و گاز اشک آور دست به سرقت بار کامیون‌ها می‌زدند. آنها در یکی از سرقت‌های خود 100تخته فرش و در سرقت دیگری 100دستگاه ال سی دی سرقت کردند.

اعضای باند دیگری نیز طعمه‌هایشان را هنگام خرید دلار در بازار شناسایی می‌کردند و پس از تعقیبشان در محلی خلوت گیر می‌انداختند و با تهدید اسلحه، دلارها را سرقت می‌کردند. از اعضای این گروه یک قبضه سلاح جنگی نیز کشف شده است. ‎

سردار رحیمی در ادامه از انهدام باند 2نفره‌ای که اقدام به سرقت از توریست‌ها می‌کردند خبر داد و گفت: سارقان زن و مردی هستند که سوار بر موتور از این افراد سرقت می‌کردند. تا‌کنون 15نفر از مالباخته‌های آنها شناسایی شده‌اند. تمام این افراد در شرایطی که خارج از تور بودند مورد سرقت قرار گرفته‌اند و اکثرشان فرانسوی و چینی بودند.

رئیس پلیس پایتخت در ادامه تصریح کرد: در میان دستگیر‌شدگان، اعضای یک گروه زورگیری نیز هستند که طعمه‌های خود را در پارک‌ها شناسایی می‌کردند و وقتی مطمئن می‌شدند وضع مالی خوبی دارند به خانه‌هایشان می‌رفتند و با تهدید رمز کارتشان را به‌دست آورده و حسابشان راخالی می‌کردند.

گروه دیگری نیز در قالب مسافرکشی، سرقت می‌کردند و چنانچه طعمه‌هایشان مقاومت می‌کردند با چاقو آنها را زخمی می‌کردند که به چندین مورد سرقت با این شگرد اقرار کرده‌اند. ‎ رئیس پلیس پایتخت همچنین از کشف البسه قاچاق به ارزش 1.5میلیارد تومان خبر داد و گفت: اغلب این محموله لباس زیر زنانه بود.

کد خبر 404843

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha