همشهری آنلاین: پارلمان ارمنستان نیکول پاشینیان را به مقام نخست‌وزیری این کشور برگزید.

pashinian

در رای‌گیری هفته گذشته، عدم همراهی نمایندگان وابسته به حزب حاکم منجر به آن شده بود که پاشینیان نتواند به حداقل آرای مورد نیاز دست یابد.

به گزارش دويچه وله، خبرگزاری‌ها روز سه‌شنبه ۸ مه (۱۸ اردیبهشت) از رای مثبت پارلمان ارمنستان به نیکول پاشینیان خبر داده‌اند. پاشینیان موفق شد در رای‌گیری پارلمان این کشور ۵۹ رای مثبت دریافت کند.

اعتراضات گسترده سیاسی در ارمنستان زمینه‌ساز این جابه‌جایی سیاسی در این کشور شده است. موضوع انتخاب پاشینیان به مقام نخست‌وزیری هفته گذشته نیز در دستور کار پارلمان این کشور قرار داشت.

رهبر معترضان ارمنستان اما در رای‌گیری هفته گذشته به علت عدم حمایت و پشتیبانی حزب جمهوریخواه ‌این کشور نتوانسته بود به حداقل رای مورد نیاز برای احراز این مقام دست یابد.

بر اساس خبری که از سوی خبرگزاری آلمان منتشر شده، انتخاب نیکول پاشینیان به مقام نخست‌وزیری ارمنستان به نگرانی عمومی از تجدید انتخابات خاتمه داده است. هرگاه پاشینیان در رای گیری روز سه‌شنبه پارلمان ارمنستان قادر به کسب ۵۳ رای نمی‌شد، کار به تجدید انتخابات می‌کشید.

پاشینیان با کسب ۵۹ رای مثبت این بار تایید پارلمان را به دست آورد. لازم به یادآوری است که پاشینیان در رای‌گیری روز سه‌شنبه نیز همچون رای‌گیری هفته گذشته، یگانه کاندید احراز این مقام بود.

مبارزه با فساد مالی و اداری از جمله اهدافی است که نیکول پاشینیان برای دوره‌‌ی زمامداری خود تعریف کرده است. گرانی، بیکاری و فساد گسترده از جمله مشکلاتی است که این جمهوری پس از فروپاشی اتحاد شوروی با آن روبه‌رو بوده است. باید یادآور شد که اعتراضات گسترده در ارمنستان در مجموع به شکل مسالمت‌آمیز صورت گرفت.

کد خبر 404895

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha