چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وزیر امور خارجه جدید آمریکا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت برای ادامه زمینه‌چینی دیدار آتی دونالد ترامپ با رهبر کره‌شمالی وارد پیونگ‌یانگ شد.

 یک مقام دولتی کره‌جنوبی به خبرنگاران در توکیو گفت انتظار دارد مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که پیشتر مدیر سیا بود، به همراه سه زندانی آمریکایی که ماه‌هاست در کره‌شمالی زندانی هستند، این کشور را ترک کند.

این مقام تاکید کرد، زمان و مکان نشست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی هم احتمالا پس از سفر پمپئو اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌ان، رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه 18 ارديبهشت در کاخ سفید گفت: "مکان، زمان و تاریخ انتخاب شده و همه چیز مشخص است و ما مشتاق به دست آوردن یک موفقیت بزرگ هستیم."

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا پمپئو با زندانیان آمریکایی از کره‌شمالی باز می‌گردد، گفت به زودی مشخص می‌شود. او افزود: عالی‌ می‌شود اگر اینطور شود.

در همین حال وزیر امور خارجه آمریکا سه‌شنبه درباره این سفر در توئیتی نوشت: به دعوت رهبری کره‌شمالی مجددا به جمهوری دموکراتیک خلق کره باز می‌گردم. مایلیم یک نشست موفقیت‌آمیز میان رئیس‌جمهور ترامپ و کیم جونگ اون برگزار شود.

پمپئو در جمع خبرنگاران همراش در راه کره‌شمالی گفت: مساله شهروندان آمریکاییزنداني  را مطرح می‌کنم و امید دارم پیونگ‌یانگ اقدام صحیحی انجام دهد. ما ۱۷ ماه است خواستار آزادی آنها شدیم. باز هم درباره آن صحبت می‌کنیم. اگر آنها موافقت کنند، وجهه بسیار خوبی است.

مایک پمپئو پیشتر هم در تعطیلات عید پاک، زمانی که ریاست سازمان سیا را در دست داشت، در سفری محرمانه به کره‌شمالی رفته و با کیم جونگ اون دیدار کره بود.

او سه‌شنبه گفت این سفر اجازه می‌دهد تا گفت‌وگوها ادامه یابد و جزئیات دستورکار نشست میان ترامپ و کیم مشخص شود.

پمپئو گفت: قرار نیست مسیری که قبلا رفته‌ایم دوباره طی کنیم. تحریم‌ها تا زمانی که ما به اهدافمان نرسیده باشیم، کاهش نمی‌یابد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین ابراز امیدواری کرد دو کشور یک سری شرایطی را تعیین کنند که به تغییر روابط امنیتی آنها بینجامد.

او همچنین به خبرنگاران گفت دقیقا نمی‌داند که قرار است با چه کسانی در کره‌شمالی دیدار کند.

پمپئو گفت: ما آماده‌ایم با هر شخصی که نماینده دولت کره‌شمالی باشد و بتواند پاسخ دهد، دیدار کنیم. بنابراین آماده‌ایم.

کد خبر 404963

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha