همشهری آنلاین: دریادار علی فدوی در دیدار هیأت نظامی عمان بر تقویت و گسترش مناسبات و همکاری های آموزشی، دفاعی و نظامی نیروی دریایی سپاه پاسداران و این کشور تاکید کرد.

علی فدوی

به گزارش سپاه نیوز؛ هیأتی از مستشاران و فرماندهان نظامی کشور عمان به سرپرستی سرتیپ ستاد «البلوشی» معاون ستاد کل نیروهای مسلح سلطنت عمان که برای شرکت در کمیسیون مشترک نظامی و دوستی به ایران سفر کرده بود، در بندرعباس با دریادار پاسدارعلی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه دیدار و گفت وگو کردند.

محور گفت وگوهای هیأت عمانی با فرمانده نیروی دریایی سپاه بررسی شرایط حساس منطقه و تقویت همکاری های آموزشی، نظامی و دفاعی بین عمان و نیروی دریایی سپاه بود.

دریادار فدوی در این دیدار اظهارداشت: روابط دو کشور ایران و عمان به دلیل اشتراکات دینی، تاریخی و حسن همجواری بسیار خوب بوده است و می تواند به الگویی برای سایر کشورهای همسایه تبدیل شود.

وی افزود: دشمنان مشترک کشورهای اسلامی همواره تلاش دارند تا با دسیسه های گوناگون، ملت ها و دولتمردان کشورهای اسلامی را با فتنه و اختلاف انگیزی از یکدیگر جدا ساخته و رودرروی یکدیگر قرار دهند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطر نشان کرد: ما به لطف و یاری خدا از همه ظرفیت های لازم برای برقراری امنیت در منطقه و حفظ آن برخورداریم و کشورهای اسلامی در سایه اتحاد و همدلی می توانند این امنیت را به خوبی در منطقه جاری و از برکات آن بهره مند شوند.

سردار فدوی افزود: دشمنان با فتنه سازی و ایجاد آشوب و پاشیدن بذر اختلافات ، در صدد توجیه دخالت و حضور خود در منطقه هستند و تنها راه تأمین منافع خود را ایجاد بحران های گوناگون و فتنه سازی و دامن زدن به جنگ و اختلاف می دانند.

سرتیپ ستاد البلوشی معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح سلطنت عمان نیز در این دیدار روابط تاریخی ایران و عمان را مستحکم توصیف کرد و گفت: اراده کشور ما بر توسعه دو جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران استوار است.

وی افزود: رابطه ما با ایران در همه زمینه ها به ویژه همکاری های دفاعی قابل توسعه و گسترش است.

کد خبر 405118

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha