۴ روز پس از انفجار عجیب در شهرستان قائمشهر، احتمال اینکه انفجار ناشی از برخورد شهاب‌سنگ بوده است، قوت گرفت.

انفجار

یکشنبه‌شب بود که صدایی مهیب ساکنان منطقه سمنادشت شهرستان قائمشهر را از خانه‌هایشان بیرون کشید. صدا شبیه صدای انفجار بود اما مردم منطقه نه شعله‌آتشی دیدند و نه دودی. با این حال شدت صدا به حدی بود که شیشه برخی از خانه‌ها شکسته و خساراتی به آنها وارد شده بود.

هر چند در روزهای نخست احتمالات زیادی درباره این انفجار مطرح شد و حتی عده‌ای انفجار را به جست‌وجوگران گنج نسبت دادند اما حالا مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری مازندران می‌گوید که برخورد شهاب سنگ با محل حادثه محتمل‌تر است. رضا عنایتی روز گذشته به ایسنا گفت:

پس از این حادثه 10گروه نظامی، خاک‌شناسی و جهادی در حال مطالعه در مورد شواهد این موضوع هستند. وی افزود: انفجار دستی یا ناشی از اقدامات انسانی در این حادثه رد شده و هیچ قطعه‌، شیء و یا ترکشی در محل مشاهده نشده است. اثراث به‌جامانده از این حادثه فقط خاک و خاکستر بوده و این خاکستر هم‌اکنون در آزمایشگاه در دست بررسی است. تمامی تیم‌های تحقیقاتی در شهرستان قائمشهر مستقر هستند تا نتیجه قطعی را اعلام کنند و عامل این اتفاق قطعا انسانی نبوده و احتمال شهاب‌سنگ محتمل‌تر به‌نظر می‌رسد.

به گفته وی، این انفجار فقط صوتی بوده و اینکه صدای صوت ناشی از چه عواملی بوده، باید مورد ارزیابی قرار گیرد.
صوتی بودن انفجار همان مسئله‌ای است که ساکنان محل حادثه نیز آن را تأیید می‌کنند. علی‌ جهانی، صاحب کارگاه رنگ‌کاری و نزدیک‌ترین ساختمان به محل حادثه است که در این حادثه بیشترین خسارت را دیده. او به همشهری می‌گوید: حدود ساعت 11شب بود و سرگرم تماشای تلویزیون بودیم که صدای مهیبی به گوش رسید.

ابتدا فکر کردیم آبگرمکن یا کپسول گاز منفجر شده است. اما وقتی از خانه بیرون آمدیم نه اثری از دود بود و نه آتش. خودم را به کارگاه رساندم. شیشه‌ها شکسته شده و به بعضی از کارهای داخل کارگاه خسارت وارد شده بود. محل انفجار در چند متری کارگاه بود. داخل کوچه آزادی 87.هوا که روشن شد به آنجا رفتم. گودالی به عمق 40سانتی‌متر ایجاد شده بود. برگ‌های دو، سه درخت در اطراف آن هم زرد شده بود.

او ادامه می‌دهد: یکی می‌گفت که شب حادثه جسمی نورانی را دیده که در آن حوالی سقوط کرده و بعد از سقوط هم دود سفیدی به هوا بلند شده و خیلی زود هم محو شده است. در این حادثه دست‌کم 2میلیون تومان به کارگاهم خسارت وارد شد اما خدا را شکر که حادثه شب رخ داد چون کوچه آزادی روزها محل تردد خیلی‌هاست.

کد خبر 405146

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha