همشهری آنلاین: خبرگزاری رویترز گزارش داد: شرکت‌های نفتی اروپایی حتی با وجود تهدید آمریکا به اعمال تحریم‌های جدید، همچنان از ایران نفت خریداری می‌کنند.

ايرنا نوشت: براساس این گزارش، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه تصمیم خود در مورد برجام را اعلام کرد و از اعمال تحریم‌های جدید خبر داد.

با این حال، شرکت‌های اروپایی یادآور شدند که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند. ایران حدود چهار درصد نفت جهان را تولید و تقریبا 450 هزار بشکه در روز نفت خام به اروپا صادر می‌کند.

«مارتا لیورنته» سخنگوی شرکت نفتی اسپانیایی «سپسا» که یکی از مشتریان نفت ایران در اروپاست، گفت: فعالیت‌های تجاری ما به طور معمول انجام می‌شود.

وی افزود: ما از قوانین و مقررات بین‌المللی و اتحادیه اروپا پیروی می‌کنیم و به محدودیت‌های تجاری حاصل از تحریم‌های بین‌المللی، احترام می‌گذاریم.

شرکت «انی» ایتالیا که دیگر خریدار نفتی اروپایی ایران است، اعلام کرد که دو میلیون بشکه در ماه از ایران نفت خریداری می‌کند. این شرکت یادآور شد که هرگونه تحریم‌های جدید، شش ماه تا اجرایی شدن زمان می‌برد.

یک منبع وابسته به یک شرکت تجاری طرف قرارداد نفتی ایران گفت : کلید این مساله، بانک‌ها هستند. اگر بانک‌ها، ما را متوقف کنند، ما مجبور به توقف می‌شویم.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به رغم مخالفت‌های جهانی با هرگونه تصمیم یکجانبه، از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 خارج شد.

به دنبال این اقدام یکجانبه و غیرقانونی، مقامات و دیپلمات‌های شرکای برجام دور تازه‌ای از رایزنی‌ها برای حفظ این توافق را آغاز کرده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با فرهنگیان از دولت خواستند تضمین‌های قطعی برای حفظ منافع ایران در توافق هسته‌ای را از طرف‌های اروپایی دریافت کنند.

کد خبر 405176

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha