همشهری آنلاین: رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از گسترش دامنه همکاری های فنی، دفاعی، تسلیحاتی، خانه سازی، ساخت بیمارستان و نظایر آن برای نیروهای مسلح ایران و بولیوی خبر داد.

 محمد باقری

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری روز شنبه در حاشیه دیدار با دریادار جمیل بوردا سوسا فرمانده ارتش بولیوی این مطلب را در جمع خبرنگاران عنوان کرد.

وی اظهار داشت: امیدوارم که سفر فرمانده ارتش بولیوی به ایران باعث نزدیکی هر چه بیشتر دو ملت و نیروهای مسلح دو کشور شود.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: ملت ما، کشور بولیوی را به عنوان کشوری می‌شناسد که در برابر امیال آمریکا مقاومت کرده و نیروهای مسلح بولیوی برای استقلال این کشور تلاش‌های زیادی انجام داده‌اند که ما برای آن ارزش قائل هستیم.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: ارتش بولیوی برای همکاری‌های فنی و کار بر روی تسلیحات و همچنین خانه‌سازی برای نیروهای مسلح و مسائل آموزشی ابراز علاقه کرده است که ما هم از همه این زمینه‌ها استقبال کردیم.

وی تصریح کرد: فرمانده ارتش بولیوی طی روزهای آینده بازدیدی از وزارت دفاع و امکانات خانه‌سازی نیروهای مسلح ایران خواهد داشت که امیدواریم در پایان به توافق های خوبی بین دو کشور دست یابیم.

در ادامه دریادار جمیل بوردا سوسا فرمانده ارتش بولیوی نیز طی سخنانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف من از این سفر نزدیکی بیشتر بین ملت‌ها است.

وی افزود: من از طرف ملت و دولت بولیوی پیام دوستی صادقانه ملت و دولت خود را به ملت و دولت ایران ابلاغ می‌کنم و امیدوارم در پایان این سفر به توافق های مشخصی در حوزه دفاعی دست پیدا کنیم.

قرار است دریادار جمیل بوردا سوسا فرمانده ارتش بولیوی در مدت حضورش در جمهوری اسلامی ایران با تنی چند از مقامات ستاد کل نیروهای مسلح، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرمانده نیروی انتظامی دیدار و درباره گسترش روابط ایران و بولیوی گفت و گو کند.

فرمانده ارتش جمهوری بولیوی عصر جمعه 21 اردیبهشت با استقبال رسمی سردار سرتیپ پاسدار قدیر نظامی معاون بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح به منظور بررسی همکاری‌های دوجانبه و گسترش روابط دفاعی میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیوی وارد تهران شده است.

کد خبر 405224

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha