همشهری آنلاین: رییس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای از تصمیم سازمان برنامه و بودجه برای جداسازی این دانشگاه از آموزش و پرورش خبر داد و گفت:

دانشگاه فنی و حرفه ای

با اجرایی شدن این تصمیم، تخصیص اعتبار به دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای زیر نظر آموزش عالی و بر اساس شاخص‌های مشخص مانند سایر دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.
به گزارش ايسنا، دکتر ابراهیم صالحی عمران با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از مشکلات دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای این است که اسم این دانشگاه در سازمان برنامه‌ و بودجه به عنوان «دانشگاه» ثبت شده است ولی زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش قرار دارد.

رئيس دانشگاه فني‌وحرفه‌اي ادامه داد: بنابراین این مشکل موجب بلاتکلیفی دانشگاه فنی و حرفه‌ای شده است بطوریکه دانشگاه‌ بودن و یا زیر نظر آموزش و پرورش بودن آن مشخص نیست در نتیجه بودجه دانشگاه فنی و حرفه‌ای بطور کامل تخصیص پيدا نمي‌كند.

وی در ادامه از برنامه سازمان و بودجه برای استقلال دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای از آموزش و پرورش خبر داد و افزود: در حال حاضر این دستور از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام شده است که بر اساس آن دانشگاه فنی و حرفه‌ای همانند سایر دانشگاه‌های کشور مستقل می‌شود و بودجه مستقلی نیز دریافت می‌کند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای همچنین یادآور شد: منتظر تصمیم نهایی سازمان برنامه و بودجه کشور برای جداسازی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از آموزش پرورش هستیم، امیدواریم به زودی این تصمیم اجرایی شود.

دکتر صالحی عمران تاکید کرد: بودجه امسال دانشگاه فنی و حرفه‌ای همانند سال گذشته است اما اگر این بخش از آموزش و پرورش خارج شود تخصیص بودجه این دانشگاه زیر نظر آموزش عالی قرار می‌گیرد و همانند سایر دانشگاه‌های آموزش عالی بر اساس شاخص‌هایی مشخص بودجه دریافت می‌کند.

کد خبر 405231

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha