یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ترجمه کتاب «آینده آموزش عالی» خط مشی، آموزش و تجربه دانشجو نوشته لس بل، مایک نیری و هوارد استیونسون منتشر شد.

کتاب «آینده آموزش عالی»

به گزارش مهر، کتاب «آینده آموزش عالی» خط مشی، آموزش و تجربه دانشجو نوشته لس بل، مایک نیری و هوارد استیونسون با ترجمه جلیل کریمی و پیمان کریمی توسط پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري منتشر شده است.

این کتاب شامل سه بخش با عناوین زمینه خط مشی، آموزش و زمینه سازمانی و تجربه دانشجو و ۱۱ فصل است که عناوین آن عبارتست از: سرآغاز؛ دانشگاه در گذار، آزادی آکادمیک: ضرورت یا تجمل، چشم‌اندازهای یادگیری، طراحی کلاس درس آینده، یادگیری و آموزش معطوف به توسعه پایدار در آموزش عالی: بررسی ناهم آوایی و راهبرد آموزشی، واحدهای توسعه آموزش، توسعه حرفه‌ای مستمر در اموزش عالی، یادگیری ارتقا یافته با فناوری، آکادمی فراگیر، خرد دانشجویی، دانشجو به مثابه تولیدکننده و سرانجام.

رویکرد کلی کتاب حاضر دربردارنده نگاهی به تجربه‌های جوامع مختلف به ویژه بریتانیا است. تجربه‌هایی در زمینه‌های تحولات نظری و عملی در مورد ماهیت و رسالت دانشگاه، آزادی آکادمیک، نسبت بین آموزش و پژوهش، جهانی شدن اقتصاد و تجاری شدن دانشگاه، تاثیر ابزارهای الکترونیک جدید بررویکردها و اقدامات آموزشی و پژوهشی، تحولات نسلی و تجربه متمایز دانشجویان عصر دیجیتال و برخی مسائل اجتماعی برامده از این تحولات مانند عدالت اجتماعی در دانشگاه و تحولات تجربه یادگیری. همه این مسائل در آموزش عالی در ایران نیز کم وبیش وجود داشته و مناقشات و مطالعات زیادی درباره آن ها انجام شده است.

کتاب «آینده آموزش عالی» در ۳۰۴ صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۵ هزارتومان روانه بازار نشر شده است.

کد خبر 405356

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha