یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

نشت گاز در ساختمانی مسکونی در اهواز انفجار هولناکی را رقم زد و به مرگ یک نفر و مصدومیت ۱۱نفر دیگر منجر شد.

انفجار گاز

به گزارش همشهری، این حادثه ساعت 15:36روز جمعه در ساختمانی 4طبقه در منطقه پردیس اهواز اتفاق افتاد و دقایقی بعد از آن گروه‌های امداد و نجات راهی محل حادثه شدند. شواهد نشان می‌داد انفجار به‌دلیل نشت گاز در یکی از واحدها رخ داده است. زمانی که آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند طبقات یک تا 3 که کاملا بتنی بود تخریب شده و روی سقف طبقه همکف ریزش کرده بودند. آتش پاد تراب پور، رئیس آتش‌نشانی اهواز در این‌باره گفت:

آتش‌نشانان همزمان با ایمن‌سازی‌ محل، اقدام به آوار برداری و نجات افراد گرفتار شده در طبقات مختلف ساختمان کردند. آتش‌نشانان در این عملیات سخت و نفسگیر موفق شدند 8نفر از ساکنان ساختمان را از زیرقطعات بتنی نجات داده و آنها را در اختیار امدادگران اورژانس قرار دهند.

تراب‌پور در ادامه گفت: در این عملیات که به‌دلیل گستردگی آن 55آتش‌نشان حضور داشتند، از 2دستگاه جرثقیل 50تن و 25تن، 2دستگاه لودر، یک دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه چنگک هیدرولیکی، یک دستگاه بالابر ارتفاع و چند دستگاه کمپرسی حمل نخاله ساختمانی استفاده شد و عملیات در ساعت 4:25بامداد با انتقال مصدومان به بیمارستان پایان یافت و بررسی‌ها برای روشن شدن علت وقوع این انفجار ادامه دارد. برخی مصدومان این حادثه با وجود انتقال به بیمارستان وضعیت وخیمی داشتند اما پزشکان در تلاش بودند آنها را نجات دهند.

با وجود این یکی از مصدومان به‌دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان جان خود را از دست داد. شهیار میرخشتی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان خوزستان در این‌باره به مهر گفت: ۹ نفر از مصدومان حادثه به وسیله آمبولانس‌های اورژانس به بیمارستان منتقل شده بودند که یکی از آنها به‌دلیل شدت مصدومیت جان باخت. وی ادامه داد: همچنین3نفر دیگر توسط شاهدان حادثه به بیمارستان منتقل شده‌اند که شمار مصدومان این حادثه در مجموع به ۱۱‌نفر رسیده است.

کد خبر 405363

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha