مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان‌دهندگان مراسم یادبود پرفسور استفان هاوکینگ فقید امکان حضور مسافران در زمان را در این مراسم فراهم آورده‌اند.

براساس گزارش BBC، افرادي كه مايلند به اين استاد برجسته فيزيك كه در ماه مارس 2018 در سن 76 سالگي درگذشت اداي احترام كنند، مي‌توانند در قرعه‌كشي عمومي شركت كنند. متقاضيان بايد تاريخ تولد خود را در اين قرعه‌كشي اعلام كنند و تاريخ تولد در اين قرعه‌كشي تا 31 دسامبر 2038 باز است.

دليل باز بودن تاريخ تولد تا 20 سال آينده اين است كه به گفته بنياد استفان هاوكينگ،‌احتمال سفر در زمان و وجود مسافران زمان نه اثبات و نه انكار شده‌است. از اين رو متولدان سال‌هاي 2019 تا 2038 اجازه دارند در اين مراسم كه در وست‌مينيستر ابي برگزار خواهد شد شركت كنند.

استفان هاوكينگ در دوران حياتش يك بار براي مسافران زمان مهماني برگزار كرد تا ببيند اگر دعوتنامه‌ها را پس از پايان مهماني منتشر كند،‌ كسي در مهماني حاضر خواهد شد يا خير. اگرچه كسي به آن مهماني نرفت اما وب‌سايت برگزار كننده مراسم يادبود هاوكينگ با الهام از همين مهماني به افرادي كه در آينده متولد خواهند شد نيز اجازه حضور در مراسم را داده‌است.

هاوكينگ پس از برگزاري مهماني مسافران زمان در سال 2009 اعلام كرد حاضر نشدن هيچ‌يك از مهمانان در اين مراسم شاهد تجربي غيرممكن بودن سفر در زمان است.

پس از آغاز به كار وب‌سايت قرعه‌كشي مراسم يادبود كه قرار است در 15 ژوئن برگزار شود،‌بيش از 12 هزار نفر از 50 كشور مختلف جهان در آن ثبت‌نام كردند. اگرچه تمامي اين افراد به زمان حال تعلق دارند،‌سخنگوي بنياد هاوكينگ مي‌گويد ما نمي‌توانيم احتمال سفر در زمان را ناديده بگيريم زيرا اين فرضيه تاكنون به شكل قانع‌كننده‌اي رد نشده‌است. و همه‌چيز ممكن است مگر اينكه خلافش ثابت شود.

کد خبر 405406

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha