همشهری آنلاین: در حمله انتحاری اعضای یک خانواده به پاسگاه مرکزی پلیس در سورابایا در اندونزی چند نفر کشته و شماری زخمی شدند. در روز یک‌شنبه نیز در پی حمله انتحاری اعضای یک خانواده به سه کلیسا ده‌ها نفر در این شهر کشته و زخمی شدند.

حمله مرگبار انتحاری به پاسگاه پلیس در اندونزی

به گزارش دويچه وله، در پی یک حمله انتحاری به پاسگاه پلیس در شهر سورابایا در اندونزی دست‌کم چهار نفر کشته و ۱۰ تن زخمی شدند. به گفته مقامات امنیتی اندونزی این حمله در بامداد دوشنبه (۱۴ مه/۲۴ اردیبهشت) صورت گرفته است. سورابایا دومین شهر پرجمعیت اندونزی است.

به گفته مقامات امنیتی اندونزی عاملان این حمله سوار بر دو موتورسیکلت پس از نزدیک شدن به مقر اصلی پلیس بمب‌های خود را منفجر کرده‌اند. فیلم‌های ویدئویی که از طریق دوربین‌های نگهبانی ضبط شده، صحنه‌هایی از انفجار را نشان می‌دهد.

به گفته سخنگوی پلیس اندونزی حمله‌ی روز دوشنبه توسط اعضای یک خانواده صورت گرفته است. چهار نفر از اعضای این خانواده در این حمله کشته شده‌اند و تنها دختر هشت ساله این خانواده زنده مانده است.

در روز یک‌شنبه (۱۳ مه/ ۲۳ اردیبهشت) نیز سه حمله انتحاری در سورابایا در جزیره جاوه ۱۴ کشته و بیش از ۴۰ زخمی به جا گذاشت.

به گفته رئیس پلیس اندونزی اعضای یک خانواده مسئول حملات روز یک‌شنبه بوده‌اند. پدر خانواده خود را در یک خودروی بمب‌گذاری شده جلوی کلیسای مریم مقدس منفجر کرده است. دو پسر ۱۶ و ۱۸ ساله این خانواده نیز در حالی که سوار موتورسیکلت بودند خود را مقابل یکی دیگر از کلیساها منفجر کرده‌اند.

سخنگوی پلیس اندونزی می‌گوید مادر این خانواده نیز در حالی خود را در نزدیکی سومین کلیسا منفجر کرده که دو دختربچه ۹ و ۱۲ ساله همراه او بوده‌اند.

گروه تروریستی داعش در سایت وابسته به این گروه مدعی شد که این خانواده از حامیان داعش بوده و از این طریق مسئولیت انفجارهای انتحاری روز یک‌شنبه را به عهده گرفته است.

کد خبر 405436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha