همشهری آنلاین: وزیر خارجه با بیان شروع مذاکرات در خصوص رسیدن به تضمین‌های لازم در بروکسل از مفاد مذاکراتش با موگرینی ابراز رضایت کرد.

ظریف

به گزارش ايرنا، وزیر امور خارجه که برای رایزنی در باره ادامه توافق هسته‌ای به بروکسل پایتخت بلژیک سفر کرده است، بعد از دیدار با موگرینی گفت:برای گام رو به جلو، در مسیر درستی قرار داریم.

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران افزود: در مسیر درستی برای حرکت به جلو قرار داریم تا اطمینان حاصل کنیم که منافع تمام طرف‌های باقیمانده در برجام به ویژه ایران حفظ شود.

دیدار ظریف با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا،صبح امروز (سه‌شنبه 25 ارديبهشت) به وقت محلی در محل شورای اروپا در بروکسل برگزار شد.

ظریف گفت: بحث‌های خوبی با خانم موگرینی در آستانه نشست‌های امروز داشتیم. وی افزود: در این دیدار، بر ضرورت اجرای کامل برجام توسط تمام طرف‌های باقیمانده، ارائه تضمین به ایران برای بهره‌مندی از منافع برجام و اینکه تضمین بشود این بهره‌مندی‌ها نظر مشترک ایران و اتحادیه اروپا می‌باشد، تاکید شد.

ظریف اظهار داشت که درباره نحوه اقدام و چگونگی رسیدن به تضمین‌ها، کارها شروع شده است.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه گفت: دیروز و امروز در سطح کارشناسی و در ملاقاتی که امروز وزرا خواهند داشت و همین طور کاری که در طول یکی دو هفته آینده به صورت مشترک در سطح سیاسی و کارشناسی ادامه خواهیم داد، در زمینه روش‌هایی که هم منافع ایران و سایر اعضای باقیمانده برجام تضمین شود، اقدام خواهد شد.

وی تصریح کرد: برجام دارای منافع برای تمام طرف‌ها است و ما بایستی اطمینان حاصل کنیم که یک کشور با خروج غیر قانونی‌اش نمی‌تواند از این اقدام منفعتی ببرد.

وزیر امور خارجه ایران، دوشنبه شب بعد از سفر به پکن و مسکو و دیدار با وزرای خارجه چین و روسیه وارد بروکسل شد تا با همتایان خود در اتحادیه اروپا شامل وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان و همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کند.

کد خبر 405538

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha