همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی، اسامی ۳۵ بازیکن را اعلام کرد. بدین ترتیب کسی به این فهرست اضافه نخواهد شد اما حتما باید ۱۳ نفر از آنها از فهرست حذف شوند. پرسش این است که احتمال حذف کدام نفرات بیشتر است.

تیم ملی

به گزارش مهر در فاصله کمتر از یک ماه مانده به آغاز رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه سرمربی تیم ملی کشورمان لیستی شامل ۳۵ بازیکن را برای حضور در این رقابت‌ها معرفی کرد. قطعا بازیکنی خارج از این لیست مسافر روسیه نخواهد بود اما ۱۰ نفر از این لیست در آخرین روزها خط می‌خورند و در نهایت نیز تنها نام ۲۲ بازیکن برای حضور در این مسابقات اعلام می‌شود. ۱۳ بازیکن از این لیست در نهایت توفیق حضور در جام جهانی را نخواهند داشت. ۱۳ بازیکنی که قطعا در بین آنها یک دروازه بان، یک و یا حتی شاید دو مهاجم حضور داشته باشند.

  •  شیب صعودی لژیونرها از انتها

کمترین تعداد لژیونر را دروازه بان‌ها دارند. از ۴ دروازه بان حاضر در لیست ۳۵ نفره تنها یک لژیونر حضور دارد لیست لژیونرها هرچه رو به جلوی زمین می‌رویم بیشتر می‌شود تاجایی که همه مهاجمان مد نظر کی‌روش لژیونر هستند. یک دروازه بان، چهار مدافع، شش هافبک و شش مهاجم در این لیست ۳۵ نفره حضور دارند.

  •  ۱۳ اروپایی، یک امریکایی و ۳ آسیایی

از ۱۷ بازیکنی که خارج از باشگاه‌های ایران بازی می‌کنند، اروپا با ۱۳ بازیکن بیشترین سهم را در لیست تیم ملی ایران دارد. ۳ بازیکن در قاره آسیا و یک بازیکن در قاره امریکا بازی می‌کنند. هر ۳ ملی پوش ایرانی که در قاره آسیا بازی می‌کنند از لیگ ستارگان قطر راهی تیم ملی شده‌اند.

  • یک دروازه بان خط می‌خورد

در لیست ۳۵ نفره تیم ملی نام ۴ دروازه‌بان دیده می‌شود. بیرانوند، حسینی، مظاهری و عابدزاده نفراتی هستند که در لیست نهایی کی‌روش قرار دارند. در این میان یک دروازه‌بان لژیونر دیده می‌شود و سه دروازه‌بان پرسپولیس، ذوب آهن و استقلال تیم های اول تا سوم لیگ برتر و سه تیم حاضر ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا به چشم می‌خورد. کی‌روش ناچار است یکی از این ۴ دروازه‌بان را از لیست نهایی‌اش خط بزند و این تصمیمی است که او در آخرین روزهای باقی مانده تا آغاز جام جهانی اتخاذ خواهد کرد.

در لیست اعلام شده نام ۱۳ مدافع به چشم می‌خورد که ۴ نفر از آنها لژیونر هستند. در این لیست ۷ مدافع میانی حضور دارند. سید جلال حسینی، پژمان منتظری، مرتضی پورعلی گنجی، محمد انصاری، سید مجید حسینی، روزبه چشمی و محمدرضا خانزاده مدافعان میانی هستند که در بین آنها چند بازیکن دو پسته هم دیده می‌شوند. مثل محمد انصاری، پژمان منتظری و روزبه چشمی که هر کام قابلیت حضور در یک پست دیگر هم دارند. بعید است نام هیچ یک از این بازیکنان در بین ۱۳ نفری که قرار است از لیست نهایی مسافران روسیه جا بمانند وجود نداشته باشد.

وریا غفوری، رامین رضاییان و استیون بیت آشور سه مدافع راست حاضر در این لیست هستند و میلاد محمدی به همراه امید نورافکن و سعید آقایی سه مدافع چپ در این لیست هستند. قطع به یقین یک مدافع راست و یک مدافع چپ از لیست هایی مسافران روسیه خط خواهند خورد. لیست ۱۳ نفره مدافعان تا قبل از آغاز جام جهانی به ۸ نفر کاهش خواهد یافت.

  • ۱۲ بازیکن در خط میانی

هافبکهای تیم ملی ۵۰-۵۰ هستند به گونه‌ای که نیمی از آنها از لیگ داخلی و نیمی دیگر از لیگ‌های خارجی می‌آیند. عزت اللهی، شجاعی، قدوس، دژآگه، حاج صفی و رفیعی ۶ لژیونری هستند که در لیست کی‌روش حضور دارند. این لیست ۱۲ نفره ریزش خواهد داشت و احتمال این که در این میان یکی دو لژیونر هم خط بخورند وجود دارد.

سعید عزت اللهی، احمد عبدالله زاده، امید ابراهیمی، احسان حاج صفی و علی کریمی بازیکنانی هستند که برای حضور در پست هافبک دفاعی انتخاب شده اند. شجاعی، دژآگه، قدوس و رفیعی بازیکنانی هستند که می‌توانند نقش پلی‌میکر را بازی کنند و نفراتی مثل امیری، قلی زاده و ترابی قابلیت بازی کردن در نقش وینگر را دارند. البته که در بین بازیکنان خط میانی عموما توانایی بازی کردن در یکی دو پست دیگر را هم دارند.

  • سخت‌ترین انتخاب کی روش

کار سخت کی روش برای انتخاب نفرات برترش در صف مهاجمان است. کی روش صد در صد مهاجمانش را از لیگ‌های خارجی آورده و در این میان به جز طارمی سایرین از لیگ‌های اروپایی به تیم ملی دعوت شده‌اند. ۵ مهاجم از بهرین گلزنان لیگ‌های اروپایی هستند و این میزان از آمادگی مهاجمان کار کی روش برای انتخاب‌های نهایی اش خیلی سخت می‌کند.

آنچه مسلم است این است که کی‌روش نمی‌تواند هر شش مهاجم را راهی روسیه کند و لااقل روی نام یکی از آنها خط قرمز خواهد کشید.

کد خبر 405551

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha