همشهری آنلاین: موج محکوم کردن حمله ارتش رژیم صهیونیستی به مظلومان فلسطینی به سواحل جنوبی فرانسه رسید و جشنواره فیلم کن را تحت تاثیر قرار داد.

کن

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از پايگاه خبري نشنال امارات، پاويون فلسطين كه امسال نخستين‌بار در بازار جشنواره كن برپا شده، روز سه‌شنبه شاهد حضور چهره‌هايي بود كه براي اعتراض به جنايت و نسل‌كشي ارتش رژيم صهيونيستي گرد هم آمدند. از جمله اين چهره‌ها مي‌توان به بنيسيو دل‌تورو، ستاره هاليوودي اشاره كرد كه داور بخشي رقابتي نوعي نگاه كن است و همراه ديگر داوران اين بخش همدردي و همبستگي خود را با فلسطينيان مظلوم به گوش جهانيان رساند.

آن‌ماري جاسر، فيلمساز و شاعر فلسطيني و داور بخش نوعي نگاه در گردهمايي بيش از 200 نفر در پاويون فلسطين با ابراز انزجار از آنچه اين روزها در نوار غزه مي‌گذرد، گفت: «وقتي همكارانم در هيات داوران خشم مرا ديدند، آنها هم آمدند تا با مردم سرزمين من همدردي كنند.» حاضران دست‌هاي يكديگر را به نشانه همبستگي با مردم مظلوم فلسطين گرفتند و به ياد شهداي غزه يك دقيقه سكوت كردند.

ديگر اتفاق مهم مربوط به رويدادهاي فلسطين در برنامه فرش قرمز نخستين نمايش جهاني «سولو: داستان جنگ‌هاي ستاره‌اي» افتاد؛ جايي كه منال عيسا، بازيگر لبناني/فرانسوي دست‌نوشته‌اي بالاي سرش گرفت كه در آن چنين آمده بود: «حمله به غزه را متوقف كنيد». اين اقدام هر چند در جشنواره‌اي چون كن نامعمول است اما با استقبال رسانه‌ها مواجه شد. گرچه به نظر مي‌رسد عيسا با ياد كردن از مظلومان فلسطيني براي هميشه بخت حضور دوباره در كن را از دست داده باشد.

مي عوده، تهيه‌كننده و فيلمساز فلسطيني حاضر در کن هم گفت: «این واقعا تاسف‌بار است كه وقتي کودکان و خانواده‌هاي ما از حمله‌هاي رژيم اسرائیل در رنجند، ما اینجا کنار فیلم‌ها و فیلمسازان باشیم و درباره برنامه‌های آينده‌مان حرف بزنيم.»

کد خبر 405667

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha