چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب‌های زرافه -واحد کودک و نوجوان انتشارات سیمای شرق- تازه‌ترین کتاب خود را با نام آدلی نرمال برای گروه سنی کودک روانه بازار نشر کرد.

آدلی نرمال، به طرز عجیبی معمولی نیست!

به گزارش روابط‌عمومی انتشارات سیمای شرق، آدلی نرمال نام مجموعه‌ داستان سه جلدی است که در قالب کمیک استریپ (داستان مصور) توسط واحد کودک و نوجوان این انتشارات به چاپ رسیده است.

آدلی نرمال (به معنای به طرز عجیبی معمولی) نام دختری است که به خاطر داشتن ظاهری متفاوت و اسم عجیب و غریب همیشه در مدرسه تنها مانده و همکلاسی‌هایش هر روز عرصه را بر او تنگ‌تر می‌کنند. خانواده‌ی آدلی نیز چندان معمولی به نظر نمی‌رسند. او در خانواده‌ای متولد شده است که مادرش زنی از سرزمین جادوجمبلستان است و در عین حال پدری کاملا معمولی و عادی دارد. همین موضوع باعث شده که آدلی هم نیمی جادوگر و نیمی معمولی باشد. این موضوع زندگی را برایش سخت و سخت‌تر می‌کند تا این که در جشن تولد ده‌سالگی‌اش آرزویی می‌کند و با برآورده شدن آرزویش مقدمه‌ی ورودش به سرزمینی جادویی و عجیب فراهم می‌شود.

جلد اول مجموعه آدلی نرمال به ورود آدلی، دختری با گوش‌های تیز و موهای سبز به سرزمین جادوجمبلستان می‌گذرد. در جلد دوم و سوم آدلی ماجراهای پر رمز و رازی را از سر می‌گذراند که برایش خودش و خوانندگان نوجوان کتاب پر از هیجان، دلهره و تخیل است.

خالق این داستان اتیس فرامپتن از نویسندگان و تصویرگران برجسته ژانر کمیک استریپ است. داستان مصور یا کُمیک‌استریپ در تعریف به نقاشی یا مجموعه‌ای از نقاشی‌های دنباله‌دار معنا شده که ماجرایی را روایت می‌کند. این سبک هنری نخستین بار از سده ۱۸ میلادی در اروپا شکل گرفت و تا به امروز ادامه داشته‌ است. فرامپتن مجموعه مصور آدلی نرمال را در سال 2014 خلق کرده است. کتاب‌های زرافه در چهارچوب قانون بین‌المللی حق انحصاری نشر (copyright) امتیاز ترجمه فارسی این مجموعه را به‌صورت انحصاری خریداری کرده است.

مترجم این کتاب مینا قنواتی است که پیش‌تر ترجمه فصولی از این مجموعه را در ماهنامه فرفره (ماهنامه کمیک استریپ ویژه هشت تا دوازده ساله‌ها) به چاپ رسانده بود.

جلد اول آدلی نرمال در 128 صفحه گلاسه و در تیراژ 1500 نسخه با قیمت 30000 تومان توسط کتاب‌های زرافه (واحد کودک و نوجوان انتشارات سیمای شرق) در بهار 1397 به چاپ رسیده است. جلد دوم و سوم این مجموعه نیز به زودی منتشر خواهد شد.

این مجموعه نه تنها مورد استقبال کودکان بلکه با بازخورد مثبت علاقمندان ژانر کمیک استریپ نیز مواجه شده است.

کد خبر 405682

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha