همشهری آنلاین: سخنگوی مدیرعامل فیسبوک ۲۶ اردیبهشت گفت مارک زاکربرگ در پارلمان اروپا حاضر خواهد شد تا توضیحاتی درباره درز اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی ارائه کند.

زاکربرگ

آنتونیو تایانی رییس پارلمان اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: مدیر عامل فیسبوک دعوت ما را پذیرفت و به زودی به بروکسل خواهد آمد.

رسوایی‌های فیس بوک در فروش اطلاعات میلیون ها عضو این قدرتمندترین شبکه اجتماعی بازتاب گسترده‌ای در پارلمان اروپا داشت. چندی پیش نمایندگان پارلمان اروپا از مارک زاکربرگ خواسته بودند که هر چه زودتر با حضور در صحن پارلمان اروپا در استراسبورگ به سوالات آنها پاسخ دهد.

چندی پیش، پس از افشای رسوایی‌های فیس بوک در فروش اطلاعات میلیون ها کاربر، این شبکه اجتماعی اعلام کرده بود که قوانین جدیدی را برای شهروندان اروپایی عضو این شبکه اجتماعی وضع کرده است. قوانینی که به گفته آقای زاکربرگ اجازه ورود شرکت‌ها و موسسات و دستیابی آنها به اطلاعات سری و محرمانه را نمی‌دهد. یکی از مهم‌ترین بندهای این قانون درخواست از تمام شهروندان درباره استفاده و یا عدم استفاده از اطلاعات شخصی است.

اما این تصمیم مارک زاکربرگ هم نتوانست مانع از خشم نمایندگان پارلمان اروپا شود آنها با تهدید این شرکت چند ملیتی خواستار حضور فیسبوک و ادای توضیحات شده‌اند. برخی از نمایندگان پارلمان چهارشنبه با متهم کردن فیسبوک اعلام کردند که این شرکت باید جریمه سنگینی به کاربران اروپایی پرداخت کند. یکی از اصلی‌ترین مقرهای این شرکت در دوبلین، پایتخت ایرلند یکی از مهم‌ترین اعضای اتحادیه اروپایی قراردارد.

کد خبر 405691

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha