همشهری آنلاین: کمیسیون اروپا روز جمعه ۱۸ مه ( ۲۸ اردیبهشت) برنامه مبارزه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران را اجرایی کرد. هدف از این این برنامه محافظت از منافع تجاری شرکت‌های اروپایی در ایران است.

کمیسیون اروپا برنامه مبارزه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران را اجرایی کرد

به گزارش يورونيوز، کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای که منتشر کرده، می‌گوید: «این روند برای فعال کردن مقررات جلوگیری از تحریم‌های آمریکا علیه ایران آغاز می‌شود.»

در بخش دیگری از این بیانیه همچنین آمده است: «اقدامات اتحادیه اروپا در مدت ۲ ماه اجرایی می‌شود مگر اینکه پارلمان اروپا یا دولت‌های اروپایی آن‌را رد کنند. اما در عین حال این امکان وجود دارد که این روند زودتر از زمان تعیین شده فعال شود، در صورتی که حمایت قوی سیاسی در پس این اقدامات اجرا شود.»

کمیسیون اروپا همچنین می‌گوید: «این فرآیند انسداد، جلوی هر نوع حکم تحریمی که از سوی دادگاه‌های آمریکا علیه شرکت‌های اروپایی صادر می‌شود را می‌گیرد و هیچ کدام از احکامی که دادگاه‌های آمریکایی در این خصوص صادر کنند را به رسمیت نمی‌شناسد.»

از دیگر اقداماتی که کمیسیون اروپا در این بیانیه از آن سخن گفته است می‌توان به تلاش این کمیسیون به تشویق طرف اروپایی به بالاتر بردن سطح روابط بانکی با ایران اشاره کرد.

تبادلات بانکی نیز از جمله مواردی است که در این بیانیه به آن اشاره شده است، از این جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

الزام دولت‌های اتحادیه اروپا برای تبادل بانکی با بانک مرکزی ایران

آغاز روند قانونی اجازه دادن به بانک‌های سرمایه‌گذاری اروپا برای اعطای وام به پروژه‌های اتحادیه اروپا در ایران

بیانیه کمیسیون اروپا نتیجه مذاکراتی است که کشورهای اروپایی در روزهای گذشته به ویژه در دیدار رهبران این اتحادیه در صوفیه بلغارستان داشتند و بر لزوم دفاع و زنده نگاه داشتن توافق هسته‌ای با ایران تاکید کردند.

این تلاش‌های اتحادیه اروپا برای مقابله با تهدیدها و تحریم‌هایی است که ایالات متحده آمریکا در قبال ایران وضع می‌کند.

کد خبر 405745

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha