جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه ۲۸ اردیبهشت در تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی اقامه شد.

صدیقی حجت‌الاسلام

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی اظهار داشت: اصل اشغال سرزمین مسلمانان و تولید یک مولود نامشروعی به نام اسرائیل، از مصیبت‌های مسلمان است که هنوز هم شرّ آن ادامه دارد.

وی تاکید کرد: آمریکا برخلاف قوانین بین‌المللی که قدس شریف را برای فلسطینیان می داند، این اقدام را انجام داد در حالی که رئیسان جمهوری پیشین این کشور با وجود تصویب کنگره برای جابجایی سفارت آمریکا، خود را مکلف به رعایت این موازین می‌دانستند.

امام جمعه موقت تهران افزود: خبیث جدید که خود را به دیوانگی زده و حیا و شرمی ندارد، این جرات و جسارت را کرد و مردم فلسطین یکپارچه به پا خاستند و به صحنه آمدند؛ اما مردمی که اسلحه نداشتند، قتل عام شدند و این حادثه ورق ننگینی شد و اثبات کرد آمریکا و رژیم صهیونیستی پایبند به هیچ اصولی نیستند.

وی با بیان اینکه در کشورهای مختلف، ملت‌ها و دولت‌ها به این حادثه عکس‌العمل واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند، گفت: متاسفانه سران کشورهای عرب که از قوم عرب هستند اما متاسفانه هیچ تعصبی نسبت به ناموس خود ندارند، «غلامان زر خرید» آمریکا شدند؛ آنها بدون اذن آمریکا هیچ اختیاری نداشته و اخلاق و وجدان ندارند.

حجت الاسلام صدیقی تاکید کرد: صهیونیست‌ها باید بدانند با این جنایت مدت زمانی که دارند، کمتر شده و به نابودی نزدیکتر شده‌اند.

امام جمعه موقت تهران درباره برجام نیز گفت: «از ابتدا دنیای غرب کلاه گشادی را آماده کرده بود و رهبر معظم انقلاب نیز از ابتدا تحت فشار بودند و ایشان نیز این موضوع را عنوان کردند، اما با شرایطی که این افراد می‌گفتند و چون اساساً مذاکرات برای رفع تحریم‌ها بود، ما یک طرفه از علم و پیشرفت هسته‌ای خود عقب نشینی کردیم تا آنها تحریم ظالمانه خود بردارند».

صدیقی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به رییس جمهوری در ابتدای مذاکرات هسته‌ای گفت: «متاسفانه خواسته‌های رهبری رعایت نشد و رییس جمهور دیوانه آمریکا با لگدی به این بافته‌ها، آنها را رشته کرد؛ این یک عبرت است که باید بدانیم سیاست‌های کلی نظام که با ولی فقیه است و نباید بدون اذن و اجازه به سراغ کسانی برویم که مانند آمریکا هستند و در هشت سال دفاع مقدس به دشمن ما کمک کردند».

امام جمعه موقت تهران با این اینکه «وقتی با ما دشمنی دارند، چگونه می‌توانیم به آنها اعتماد کنیم و بدون اخذ تضمین با آنها کنار بیاییم؟» اظهار داشت: «مردم ما مشکلات و تحریم‌های اقتصادی را در جنگ هشت ساله تحمل کردند، اما این مسئله عزت ملی و شرف ایران است؛ این خواست مردم است که در مذاکره با اروپایی‌ها راه قبلی طی نشود و تضمین‌های عملی و نه حرفی، گرفته شود وگرنه زیر بار مذاکره‌ای که ننگ در آن است، نباید رفت».

وی درباره برخی لوایحی که در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد نیز اظهار داشت: «متاسفانه دشمنان، مقاومت را تروریسم می‌دانند؛ نباید خودمان را با دست خود محدود کنیم. آنها با جاسوسی نباید بدانند که ما پول خود را کجا خرج می‌کنیم. مگر برجام مشکل بانکی ما را حل کرد؟ این موارد را جزو کیان و عزت اسلامی می دانیم و از مجلس می‌خواهیم برخلاف مصالح و منافع نظام قدمی برندارند».

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان در کشورهای اسلامی روزه را زمینه ساز تقوا و عرفان برشمرد و گفت: همه بدبختی‌ها از خودبینی، خودخواهی، خودشیفتگی و خود برتربینی است.

وی با بیان اینکه در جهان هستی همه کاره خداست، ادامه داد: ماه مبارک رمضان را باید غنیمت شمرد زیرا بزرگان دین ما در این ماه به برتری دست می‌یافتند؛ ماه رمضان، ماه غلبه بر بزرگترین دشمن که نفس اماره است، به شمار می‌رود.

صدیقی تاکید کرد: امروز خطر ترامپ این رییس جمهور دیوانه آمریکا و رژیم صهیونیستی این رژیم کودک کش، از نفس اماره بیشتر نیست.

صدیقی با بیان اینکه نباید کالای خارجی خرید، گفت: «دولت باید مواد اولیه مناسب برای تولید کالای مرغوب را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد؛ اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات است وگرنه باید مانند چند سال قبل منتظر بمانیم که اروپایی‌ها چه می‌گویند، تا اقتصاد ما حرکت کند».

خطیب نماز جمعه تهران درباره موضوع طلاق در جامعه نیز گفت: نباید ازدواج‌ها در جامعه ما با تاخیر انجام و پس از چند صباح زندگی، طلاق ثبت شود؛ متاسفانه برخی دادگاه‌ها خود مشوق طلاق هستند که این موارد به دیانت و آبروی ما ضربه می‌زند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) به جمعیت مسلمان مباهات می‌کند، گفت: ملت ایران با هشدارهای رهبر معظم انقلاب، رشد جمعیت بهتری پیدا کرده و نباید به این شعارهایی که می‌گویند فرزند کمتر زندگی بهتر توجه کرد زیرا دیده‌ایم که آنهایی که فرزند بیشتری دارند، زندگی بهتری هم داشته‌اند.

امام جمعه موقت تهران همچنین فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر را نیز تبریک گفت.

حجت الاسلام صدیقی در خطبه اول نماز جمعه نیز با توصیه نمازگزاران برای درک بهتر ماه مبارک رمضان گفت: این ماه بهترین فرصتی برای کم کردن فاصله با خداست.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: در این ماه خداوند سه جبهه برای بشر باز کرده که یکی نزول قرآن کریم در این ماه است؛ درک قرآن قلبی می‌خواهد که ظرفیت ارایه و انعکاس جمال و جلال خداوند را داشته باشد.

صدیقی ادامه داد: باید در زندگی جایگاهی برای قرآن قرار داد، زندگی خود را بر مبنای آن ترسیم کرد و برای رهایی از ظلمت دنیا به آن پناه برد.

کد خبر 405761

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha