جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری روسیه و صدر اعظم آلمان در سوچی روسیه در سواحل دریای سیاه دیدار کردند که به نوشته رسانه‌ها برجام یکی از محورهای این گفت وگو بود.

پوتین و مرکل در باره برجام گفت و گو کردند

به گزارش ایرنا، بررسی آخرین روند توافق هسته ای با توجه به خروج آمریکا از برجام، موضوع اوکراین، طرح احداث خط لوله گاز از روسیه به آلمان از طریق دریا و حل و فصل بحران سوریه محور اصلی گفت وگوهای ولادیمیر پوتین و آنگلا مرکل را تشکیل می دهند.

ترامپ سه شنبه هفته گذشته با تکرار اتهام هایی علیه ایران اعلام کرد که آمریکا در برجام نخواهد ماند وتحریم های یکجانبه تعلیق شده کشورش را علیه تهران بازخواهد گرداند.

این اقدام با مخالفت بسیاری از کشورها به ویژه دیگر طرف های امضا کننده برجام مواجه شد و اروپائیان تلاش های تازه ای را برای خنثی کردن تاثیر تحریم های آمریکا بر شرکت های اروپایی آغاز کردند.

مقام های سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان هفته جاری در جلسات متعدد بر حفظ برجام و حفاظت از شرکت های خود در برابر تحریم های آمریکا تاکید کرده اند.

کمیسیون اروپا نیز امروز دربیانیه ای مطبوعاتی که در تارنمای آن منتشر شد، از آغاز روند رسمی اعمال قانون انسداد علیه تحریم های آمریکا برضد ایران خبر داد.

کمیسیون اروپا در این بیانیه اعلام کرد که روند ازسرگیری اجرای قانون انسداد را آغاز کرده تا شرکت های اروپایی فعال در ایران را از تحریم های آمریکا محافظت نماید.

این نهاد وابسته به اتحادیه اروپا اعلام کرده است که قصد دارد این تمهیدات را پیش از 15 مرداد و ازسرگیری اعمال تحریم های آمریکا، اجرایی نماید.

به نوشته رسانه ها، مرکل در دیدار امروز در بدو ورود به اقامتگاه ریاست جمهوری روسیه در سوچی با دسته گل مورد استقبال پوتین قرار گرفت.

دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه نیز در مراسم استقبال از مرکل شرکت کرد و صدراعظم در گفت وگویی کوتاه با وی ضمن تبریک به مناسبت انتخاب دوباره به عنوان نخست وزیر روسیه به زبان روسی برای کابینه جدید روسیه آرزوی موفقیت کرد.

مدودیف نیز به نوبه خود برای توسعه روابط با دولت آلمان ابراز امیدواری کرد.

پیشتر پایگاه اطلاع رسانی کاخ کرملین درباره این دیدار نوشت : پوتین و مرکل در جریان دیدار پیش رو درباره توسعه روابط دوجانبه و همچنین آخرین تحولات بین المللی گفت و گو خواهند کرد.

کد خبر 405774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha