همشهری آنلاین: محققان در یک بررسی جدید هشدار دادند: تغییرات اقلیمی به شکلی در حال پیشروی است که به نابودی حشرات منجر می‌شود.

تغییرات اقلیمی به نابودی گسترده حشرات منجر می‌شود

محققان با بیان این که حشرات برای بیشتر اکوسیستم‌ها حیاتی هستند، اظهار داشتند: نابودی گسترده آن‌ها به موجودات زنده سطح زمین آسیب وارد می‌کند. همچنین حتی در صورتی که تمامی کشورها به تعهد خود در کاهش تولید گاز کربن عمل کنند، همچنان تغییرات اقلیمی شرایطی را فراهم می‌سازد که تا پایان این قرن حدود نیمی از زیستگاه‌های حشرات برای ادامه حیات آن‌ها مناسب نباشد.

هرچند، اگر جلوگیری از افزایش ۱.۵ درجه سانتی‌گرادی دما طبق توافق آب و هوایی پاریس محقق شود، نابودی حشرات به میزان بسیار کمتری خواهد بود.

این مطالعه که تا به امروز در نوع خود جامع‌ترین بوده است، تاثیر سطوح مختلف تغییرات آب و هوایی را بر طیفی از ۱۱۵ هزار گونه مورد بررسی قرار داد. محققان در این مطالعه دریافتند گونه‌های گیاهی به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرند، اما پستانداران و پرندگان که راحت‌تر می‌توانند مهاجرت کنند، کمتر آسیب می‌بینند.

همچنین حشرات از گونه‌های حساس جانوری هستند. نقش حشرات حائز اهمیت است، زیرا اکوسیستم بدون آن‌ها نمی‌تواند عملکرد مطلوب خود را داشته باشد. علاوه بر این، حشرات در زنجیره غذایی نقش کاملا حیاتی دارند.

کد خبر 405828

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha