همشهری آنلاین: محققان دریافتند افزایش فعالیت فیزیکی به میزان توصیه شده در طول ۶ سال در میانسالی با کاهش قابل توجه ریسک نارسایی قلبی مرتبط است.

۶ سال ورزش از ابتلا به نارسایی قلبی پیشگیری می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه جان هاپکینز با بررسی وضعیت بیش از ۱۱ هزار نفر دریافتند حداقل ۶ سال زندگی بی‌تحرک در میانسالی ریسک نارسایی قلبی را افزایش می‌دهد و همچنین حداقل ۶ سال ورزش در میانسالی می‌تواند این ریسک را کاهش دهد.

برخلاف حمله قلبی که با مرگ ماهیچه‌های قلب همراه است، نارسایی قلبی با ناتوانی مزمن و بلندمدت قلب در پمپاژ خون کافی به منظور رساندن اکسیژن مورد نیاز به بدن همراه است.

نارسایی قلبی علت بستری شدن در بیمارستان در افراد بالا ۶۵ سال است و فاکتورهای پرخطر آن شامل فشارخون بالا، کلسترول بالا، دیابت، سیگار کشیدن و سابقه خانوادگی است.

«چیادی دامل»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «یافته‌های ما بیانگر این موضوع است که داشتن تحرک توصیه شده ۱۵۰ دقیقه فعالیت متوسط تا شدید در هر هفته نظیر پیاده روی تند یا دوچرخه سواری، در میانسالی به قدر کافی برای کاهش ریسک نارسایی قلبی تا ۳۱ درصد کافی است.»

وی در ادامه می‌افزاید: «همچنین افراد میانسالی که تحرک ندارند اگر به میزان توصیه شده شروع به ورزش کنند در طول مدت ۶ سال ریسک نارسایی قلبی‌شان تا ۲۳ درصد کاهش می‌یابد.»

محققان با وجود افزایش نرخ نارسایی قلبی به دلیل سبک زندگی بی‌تحرک و افزایش طول عمر انسان‌ها، داشتن تحرک فیزیکی را توصیه می‌کنند.

کد خبر 405917

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha