همشهری آنلاین: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۹ از برپایی خانه های کودک قرآنی به مناسبت فر را رسیدن ماه مبارک رمضان به همت اداره آموزش و مشارکتهای اجتماعی در مساجد خبر داد.

برپایی خانه های کودک قرآنی در مساجد محلات منطقه ۱۹

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19 حمید بهرامی گفت: خانه‌های کودک قرآنی در 15 مسجد در نواحی پنجگانه با هدف فراهم کردن آسایش والدین نمازگزار به هنگام عبادت برپا می شود.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها در طول ماه مبارک رمضان با حضور مربیان معارف دینی و مهدوی به منظور آشنایی کودکان با معارف اسلام و اهل بیت (ع) به زبان کودکانه با همکاری مساجد و سرای محلات برگزار می شود.

بهرامی در تشریح مباحث مطرح شده در این خانه های قرآنی خاطر نشان کرد: ارائه برنامه های آموزشی با محوریت توجه به قرآن و آموزه های دینی، بازی و سرگرمی، آموزش نماز به کودکان، بیان قصص قرآنی، آموزش وضو گرفتن، آموزش قرائت سوره های کوتاه قرآن، آموزش توجه به خطوط سفید و تفکیک زباله، برگزاری مسابقات قرآنی و اهداء جوایز به کودکان، رنگ آمیزی نقاشی های آموزشی دینی از جمله فعالیتهای اجرایی در این خانه ها است.

معاون شهردار منطقه یاد آور شد: خانه های کودک قرآنی به منظور ترویج فرهنگ قرآنی و زمینه سازی جهت استفاده معنوی والدین از قرآن و تربیت کودکان در فضایی سالم، در مساجد حضرت ولیعصر(عج)، حضرت ابوالفضل (ع)، فاطمی، سیدالشهدا، امام حسن مجتبی، صاحب الزمان، چهارده معصوم و امامزاده علی اکبر برگزار می شود.

به گفته این مسئول، برپایی خانه های کودک قرآنی در سال های گذشته با استقبال خوب کودکان و خانواده‌های آنان روبرو شده است و بسیاری از مادران کودکان را به همراه خود به این مساجد می‌آورند تا بتوانند با خیال آسوده به عبادت و راز و نیاز بپردازند.

کد خبر 405989

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha