دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت در انتظار سفر به چین است

مرکل

و ابراز امیدواری کرد که به اتفاق چین ضمن تلاش برای تقویت چند جانبه گرایی در جهان درباره بعضی موضوعات مهم دیگر تبادل نظر صورت بگیرد.

مرکل گفت که آلمان امیدوار است همراه با چین چند جانبه گرایی را تقویت کنند، چرا که آلمان و چین در ساز و کار "سه جانبه" گروه بیست با یکدیگر مشغول به کار هستند و درباره بعضی موضوعات مشترک گفت‎وگو کرده‎اند. در این دیدار، مرکل با مقامات چینی درباره روابط دو جانبه، وضع اقتصادی، روابط تجاری و بعضی موضوعات دیگر گفت‎و‎گو خواهد کرد.

مرکل با ابراز خوشحالی از سفر خود به شن‎جن در طول این دیدار گفت که در هر یک از سفرهای خود به چین، همواره از تعدادی از استان‎ها و شهر‎ها دیدار می‎کند و هر بار شاهد نیرو و وسعت پیشرفت چین بوده و با این کشور بیشتر آشنا شده و همچنین این فرصت را داشته که با جوانان و مقامات محلی چین گفت‎وگو کند. شن جن یک نقطه ویژه و مبدا اجرای سیاست درهای باز اقتصادی چین است که بسیاری از شرکت‎های آلمانی در این شهر مشغول فعالیت هستند و همین باعث می‎شود که صدراعظم آلمان بی‎صبرانه منتظر دیدار از این شهر باشد.

وزارت خارجه چین هجده مه اعلام کرد که آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در روزهای 24 و 25 مه به طور رسمی از چین دیدار خواهد کرد. این نخستین دیدار مرکل پس از انتخاب مجدد به عنوان صدراعظم آلمان از چین است و همچنین یازدهمین سفر رسمی او به چین به عنوان صدراعظم به حساب می‌آید.

کد خبر 406029

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha