همشهری آنلاین: مدیرکل مددکاری اجتماعی و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران، از برگزاری طرح سپاس و دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران در ماه مبارک رمضان امسال همچون سال‌های گذشته خبر داد.

حسن هنرمند

حجت‌الاسلام حسن هنرمند روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به منظور بهره ‌برداری هرچه بیشتر از فضای معنوی ضیافت الهی، همانند سال‌ های گذشته برنامه دیدار از ایثارگران به ویژه والدین شهدا و افراد بیمار بستری در منزل، بیمارستان یا آسایشگاه انجام می‌ شود.

وی اظهار داشت: این طرح با بهره‌ گیری از تمام امکانات بنیاد شهید و امور ایثارگران و هماهنگی‌ های لازم با دستگاه‌ های ذیربط مانند سازمان تبلیغات اسلامی، دفاتر ائمه جمعه و همراهی مدیران ارشد بنیاد شهید برگزار می‌ شود.

هنرمند ادامه داد: طرح سپاس به معنای بازدید و رسیدگی به جانبازان و اصل آن برگرفته از سخن رهبر معظم انقلاب است مبنی بر اینکه به جانبازان برای سپاسگزاری سر بزنید؛ البته این برنامه در طول سال به دفعات انجام می شود اما به مناسبت های مختلف به صورت خاص تر نیز صورت می گیرد.

مدیرکل مددکاری اجتماعی و مشاوره بنیاد شهید افزود: برای اجرای طرح سپاس با ائمه جمعه سراسر کشور هماهنگ شده است که قبل از افطار با جانبازان، والدین شهدا و خانواده های ایثارگران دیدار داشته باشند و از زحمات آنها تقدیر کنند.

وی اظهار داشت: یکی از اقدامات خوبی که در قالب این طرح در کشور انجام می شود، شنیدن مشکلات خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان است که پس از آن به صورت کارشناسی تر مشکل آنها پیگیری خواهد شد.

به گفته هنرمند، هرساله بیش از 450 هزار مورد رسیدگی و دیدار از خانواده های شهدا و ایثارگران در سراسر کشور و به مناسبت های مختلف انجام می شود؛ این طرح همه جانبازان و خانواده های شهدا را دربرمی گیرد اما در بخشنامه هایی به ادارات و مراکز بنیاد شهید کشور ابلاغ شده که دیدارها با ایثارگرانی باشد که کمتر با آنها دیدار شده است.

مردم سربلند ایران اسلامی در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی، 225 هزار و 570 شهید را تقدیم انقلاب کرده اند.

همچنین تعداد کل جانبازان در کشور به 574 هزار و 101 نفر می رسد که 336 هزار و 282 نفر معادل 59 درصد جانبازان زیر 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر معادل 41 درصد نیز جانبازان 25 درصد و بالاتر هستند. تعداد آزادگان کشور در دوران دفاع مقدس نیز 43 هزار و 173 نفر هستند.

کد خبر 406046

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha