همشهری آنلاین: بیست و پنجمین دوره مراسم اهدای جوایز بیلبورد به بهترین‌های دنیای موسیقی در گرند گاردن آرنا در لاس‌وگاس برگزار شد و اد شیران و کندریک لامار هر کدام با شش جایزه موفق‌ترین هنرمندان بیلبورد ۲۰۱۸ لقب گرفتند.

جوایز بیلبورد

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، شيران 27 ساله و بريتانيايي كه از محبوب‌ترين چهره‌هاي موسيقي دنيا در سال‌هاي اخير است در چند رشته بسيار مهم از جمله بهترين هنرمند و بهترين هنرمند مرد جايزه برد و لامار 30 ساله از آمريكا جوايز اصلي بخش موسيقي رپ را از آن خود كرد. موفقيت خيره‌كننده تك‌آهنگ Humble از آلبوم «لعنت» نقشي انكارناپذير در درخشش لامار در مراسم اهداي جوايز بيلبورد امسال داشت.

برخلاف دو جايزه معتبر بريت و گرمي كه با راي موسيقيدانان و فعالان صنعت موسيقي به برگزيدگان اهدا مي‌شود، جوايز بيلبورد رويكردي مردمي دارند و چند معيار و عامل در نامزدي و برنده شدن افراد نقش ايفا مي‌كنند؛ از جمله تعداد فروش، گوش داده شدن در فضاي مجازي و البته تاثيرگذاري در شبكه‌هاي اجتماعي. جايزه بيلبورد نخستين بار سال 1990 اهدا شد و بين سال‌هاي 2007 تا 2010 برگزار نشد تا امسال بيست و پنجمين دوره آن باشد.

از ديگر برندگان سرشناس اين دوره مي‌توان به تيلر سوئيفت 28 ساله اشاره كرد كه دو جايزه بسيار مهم برد؛ بهترين هنرمند زن و پرفروش‌ترين آلبوم با «اعتبار». گروه راك ايمجين دراگونز چهار جايزه به دست آورد و گروه دونفري چين‌اسموكرز سه جايزه از آن خود كرد. اعضاي اين گروه تصميم گرفتند يكي از جوايز خود را به ديگر نامزد جايزه بيلبورد يعني آويچي، هنرمند سوئدي اهدا كنند كه مدتي پيش خودكشي كرد و از دنيا رفت.

جايزه آيكان اين دوره به جنت جكسن، خواهر مايكل جكسن اهدا شد تا او به جمع بزرگان و چهره‌هايي چون شر، سلين ديون، جنيفر لوپز، پرينس، استيوي واندر و نيل داياموند بپيوندد كه از سال 2011 اين جايزه افتخاري را از مراسم اهداي جوايز بيلبورد دريافت كرده‌اند.

كلي كلاركسن اجراي مراسم امسال را بر عهده داشت و در آغاز برنامه به احترام قربانيان تيراندازي در دبيرستان سانتافه يك دقيقه سكوت اعلام كرد. جي لو، جان لجند، آريانا گرانده و كريستينا آگيلرا هنرمنداني بودند كه در بخش‌هاي مختلف مراسم بيلبورد اجراي زنده داشتند.

کد خبر 406051

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha