سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: قاضی در آمریکا علیه شرکت اپل حکم اقدام قانونی صادر کرده‌است به این اتهام که هد‌فون های پاوربیتز این شرکت انتظاراتی که در تبلیغات از آن نشان داده‌شده‌ را برآورده نساخته است.

هدفون

براساس گزارش BBC، هفت مشتري شركت اپل از شهر‌هاي مختلف آمريكا گزارش داده‌اند كه اين هدفون‌ها به اندازه‌اي كه شركت اپل ادعا كرده نمي‌توانند شارژ خود را نگه دارند، و به اندازه‌اي كه اين شركت در تبليغاتش ادعا دارد، هدفون‌ها ضد آب يا ضد تعريق نيستند.

قاضي با بررسي اين شكايات اعلام كرد كه اتهام ضد عرق بودن نياز به اصلاحيه دارد اما چالشي كه در رابطه با طول عمر باتري مطرح شده‌است قابل پيگيري است.

ريچارد سيبورگ قاضي منطقه‌اي مي‌گويد اين پرونده قابل پيگيري است اما اتهامات مرتبط با از كار افتادن هدفون‌ها در زمان تماس با تعريق بدن به چندين اصلاحيه نياز دارد. اما به گفته او ادعاي كمر كم باتري اين هد‌فون‌ها و تناقض اين طول عمر با آنچه اپل در تبليغاتش به نمايش مي‌گذارد قابل پيگيري قانوني است.

شركت اپل ادعا دارد هدفون‌هاي پاوربيتز 2 (Powerbeats)  بيش از 6 ساعت و پاور بيتز 3 بيش از 12 ساعت باتري نگه مي‌دارد. هفت مشتري شاكي ادعا دارند هريك چندين پاوربيتز خريداري كرده‌اند كه هيچ‌يك تا اين حد نتوانسته‌اند باتري نگه دارند.

براساس حكم دادگاه كه در تاريخ 16 مي منتشر شد، يكي از مشتريان پنج بار هدفون خود را با مدلي جديد جايگزين كرده‌است اما تمامي آنها به تدريج دچار مشكل در شارژ شدن شده‌اند و به مرور ديگر حتي روشن نشده‌اند. به گفته اين شاكي، مسئول فروشگاه اپل به او اين توضيح را داده كه نقص ايجاد شده دراثر تعريق بدن مشتري به وجود آمده‌است.

پاوربيتز 3 در فروشگاه اپل درحال حاضر از 1.5 ستاره رضايتمندي مشتريان برخوردار است و شكايت‌هايي مبني بر تداخل تعريق بدن با عملكرد اين هدفون‌ها از سوي مشتريان وجود دارد.

کد خبر 406120

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha