همشهری آنلاین: مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به مناسبت فرارسیدن سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر، یازدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران برگزار می‌‌شود.

بنیاد شهید

به گزارش بنیاد شهید، اسکندر یار نسب روز سه شنبه اظهار داشت: با توجه به اینکه این دوره از کنگره با ماه مبارک رمضان مقارن شده، علاوه بر دیدار خانواده معظم شهدا و ایثارگران با رئیس جمهوری، از 12 نفر از خانواده ‌های شهدا تجلیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این کنگره از خانواده ‌های دو فرمانده شهید فتح خرمشهر از سپاه پاسداران، دو امیر شهید فتح خرمشهر از ارتش، یک فرمانده شهید نیروی انتظامی در فتح خرمشهر، چهار شهید قرآنی از قاریان عملیات بیت‌ المقدس، یک شهید محراب در ماه مبارک رمضان و سه شهید از شهدای ایتام دوران دفاع مقدس تجلیل می‌ شود.

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیادشهید با اعلام خبر اجرای یک اثر موسیقیایی تلفیقی در یازدهمین کنگره تجلیل از ایثارگران افزود: در این کنگره یک قطعه هنری موسیقیایی تلفیقی با محوریت ماه مبارک رمضان، شهدای قرآنی و سوم خرداد به سبک کاملا جدید توسط مجید اخشابی رونمایی و به‌ صورت زنده اجرا خواهد شد.

سوم خردادماه روز فتح خرمشهر به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است. خرمشهر در عملیات بیت المقدس در سال 1361 از اشغال ارتش بعث عراق آزاد شد.

کد خبر 406145

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha