همشهری آنلاین: رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران گفت: کیفرخواست ١٢ پرونده املاک نجومی صادر و این پرونده‌ها برای رسیدگی به دادگاه کارکنان دولت ارجاع شده است.

دادگاه

عباس پوریانی در گفت‌و‌گو با  ایرنا درباره آخرین وضعیت پرونده املاک نجومی افزود: اکنون 12 پرونده راجع به املاک نجومی با صدور کیفر خواست به مجتمع قضایی کارکنان دولت ارجاع شده که این پرونده ‌ها هنوز منجر به صدور رای نشده است و در حال رسیدگی در این دادگاه است.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه نخستین وقت رسیدگی به پرونده املاک نجومی 30 اردیبهشت تعیین شده بود، ابراز امیدواری کرد این پرونده ‌ها به نحو احسن رسیدگی و رای قاطع برای آنها صادر شود.

به گفته وی، همچنین تعدادی از پرونده‌‌ها هنوز در مرحله تحقیقات مقدماتی در دادسرا است و چنانچه اتهامی متوجه متهم یا متهمان باشد پرونده با صدور کیفر خواست به محاکم ارسال خواهد شد و در صورت نبود مستندات لازم ممکن است در مورد برخی از آنها قرار منع تعقیب صادر شود.

پوریانی در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده حقوق‌‌های نجومی تصریح کرد: تاکنون 42 پرونده حقوق‌های نجومی با صدور کیفرخواست به مجمتع قضایی کارکنان دولت ارسال شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد پرونده 21 فقره منجر به صدور رای شده است که 15 نفر محکوم شدند و برای 6 نفر حکم برائت صادر شده است.

رئیس کل محاکم تهران خاطر نشان کرد: برخی از این افراد به رد مال، مجازات حبس و جزای نقدی و برخی هم به مجازات تا پنج سال حبس محکوم شدند.

کد خبر 406340

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha