همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، از توافق کشورهای حاشیه خزر درباره پیش نویس چند سند پنج جانبه در پنجاه و یکمین نشست کارگروه این کشورها در آستانه خبر داد .

 پنج کشور حاشیه خزر درباره پیش نویس چند سند به توافق رسیدند

به گزارش ايرنا از باكو، این وزارتخانه روز جمعه اعلام کرد که پنجاه و یکمین اجلاس کار گروه کشورهای حاشیه خزر، برای تدوین کنوانسیون تعیین رژیم حقوقی دریای خزر دوشنبه تا پنجشنبه این هفته در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد.

در این نشست مقدمات پنجمین اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر بررسی شده است.

اجلاس سران پنج کشور ایران ، جمهوری آذربایجان، روسیه ، قزاقستان و ترکمنستان شهریور ماه امسال برگزار می شود.

در گزارش وزار ت امور خارجه جمهوری آذربایجان امده است : کشورهای حاشیبه خزر درباره پیش نویس برخی اسناد پنج جانبه از جمله پیش نویس توافقنامه بین دولتی همکاری کشورهای ساحلی خزر در حوزه حمل و نقل ، پیش نویس توافقنامه بین دولتی همکاری عرصه بازرگانی و اقتصادی ، پیش نویس توافقنامه مقابله با حوادث غیر مترقبه در خزر ، پیش نویس پروتکل همکاری در مبارزه با تروریسم در خزر ، پیش نویس پروتکل همکاری در مبارزه با جرایم سازمان یافته در دریای خزر و پیش نویس پروتکل همکاری نیروهای مرزبانی به توافق رسیدند.

در این گزارش همچنین اعلام شد که نشست بعدی گروه کاری کشورهای حاشیه خزر نیز در قزاقستان برگزار و زمان برگزاری این نشست از طریق کانال های دیپلماتیک هماهنگ خواهد شد.

 

کد خبر 406349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha