محمد باریکانی- خبر‌نگار: سایت جهانی بوکینگ دات کام حذف نام و مقاصد گردشگری ایران را از تمامی فهرست‌هایش تأیید کرد. بوکینگ دات کام یکی از ۱۰ سایت برتر جهان در بخش رزرو هتل‌ و بلیت پرواز و از مهم‌ترین سایت‌های آنلاین در صنعت گردشگری جهان است.

همشهری همین دیروز در گزارشی با عنوان وضعیت شکننده گردشگری، از احتمال ارتباط حذف نام ایران با تحریم‌های یکجانبه آمریکا خبر داده بود. همشهری در نامه‌ای به سایت بوکینگ دات کام از مسئولان این سایت خواست تا دلیل حذف نام ایران و مراکز اقامتی و هتل‌های ایران را از سایت بوکینگ دات کام اعلام کنند.

سایت بوکینگ دات کام روز گذشته در پاسخ به پرسش همشهری درباره دلایل حذف نام و تاسیسات گردشگری ایران از این سایت جهانی، با تأیید خبر حذف نام ایران از این وب‌سایت اعلام کرد: در نتیجه تغییرات جدید در سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا و اعلام برنامه تحریم‌های جدید علیه ایران، سایت جهانی بوکینگ دات کام نیز به ناچار تمام موارد مربوط به ایران را در وب‌سایت و برنامه‌های تلفن همراه خود حذف کرده است تا بتواند با تغییرات جدید هماهنگ شود.

  • اقدامی دور از انتظار

این نخستین بار است که یک وب‌سایت جهانی در حوزه گردشگری، نام و تمامی خصوصیات یک مقصد گردشگری را از صفحات خود حذف کرده است. وب‌سایت جهانی بوکینگ دات کام در سال 1996در آمستردام هلند آغاز به‌کار کرد و به یکی از مهم‌ترین کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک در بخش سفر و گردشگری تبدیل شد.

بوکینگ دات کام 198دفتر در 70کشور جهان دارد و تعداد کارکنان آن به 15هزارنفر در سراسر جهان می‌رسد. روزانه 28.5میلیون رزرو آنلاین در 134هزار مرکز اقامتی ثبت شده در این وب‌سایت در 228نقطه جهان از طریق همین سایت انجام می‌شود. براساس آنچه مسئولان بوکینگ دات کام اعلام کرده‌اند، روزانه یک میلیون و 550هزار نفر شب اقامت بدون هیچ پرداختی در مراکز اقامتی جهان از طریق سایت بوکینگ دات کام ثبت می‌شود. این سایت 97هتل و واحد اقامتی ایرانی را نیز در فهرست معرفی مراکز اقامتی ایران در خود جای داده بود.

حالا این وب‌سایت جهانی در صنعت گردشگری که سالانه گردش مالی فراوانی را نصیب فعالان این صنعت کرده است به همشهری اعلام کرد به‌دلیل تحریم‌های آمریکا ناچار شده است نام و مشخصات ایران را از تمامی صفحات خود حذف کند تا با سیاست‌های یکجانبه ایالات متحده آمریکا علیه ایران هماهنگ شود. اقدام یکجانبه آمریکا در خروج از برجام توانسته است تأثیر محدودی بر برخی تورهای ورودی به کشور بگذارد.

یکی از اعضای انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران نیز در گفت‌وگو با همشهری تأیید کرد چند تور خارجی از ورود به ایران پس از تصمیم آمریکا انصراف خود را اعلام کرده‌اند اما در عین حال بارت پیترز آکرمن، پژوهشگر در امور خاورمیانه به همشهری گفت: آمریکا هرگز قادر نیست با گردشگران اروپایی که عاشق سفر به ایران و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن کشور هستند مقابله کند.

کد خبر 406407

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha