همشهری آنلاین: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: تعداد پاسگاه‌های محیط‌بانی استان تهران یک هفتم استاندارد جهانی است.

تعداد پاسگاه‌های محیط بانی استان تهران یک هفتم استاندارد جهانی

به گزارش مهر، کیومرث کلانتری صبح چهارشنبه در حاشیه افتتاح پاسگاه محیط‌بانی مکرش ورامین طی سخنانی در جمع تعدادی از خبرنگاران گفت: هم اکنون در استان تهران در هر ۷۰۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده یک محیط بان حاضر است، در حالی که طبق استاندارد جهانی میبایست، در هر ۱۰۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده یک محیط‌بان حضور داشته باشد.

وی تعداد پاسگاه‌های محیط‌بانی استان تهران را ۲۹ عدد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر برای هر ۲۵ هزار هکتار یک پاسگاه محیط‌بانی در استان تهران وجود دارد، که در سال ۹۷ نیز ۸ پاسگاه محیط‌بانی در استان تهران افتتاح می‌شود، که با پاسگاه محیط‌بانی مکرش که هفته گذشته افتتاح شد، تعداد پاسگاه‌های محیط‌بانی استان تهران به ۳۸ عدد خواهد رسید.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: در همین شرایط برخی پاسگاه‌ها نیاز به بازسازی دارند، چرا که امکان استفاده از این پاسگاه‌ها به دلیل فرسودگی غیرممکن است.

بر اساس این گزارش، پاسگاه محیط‌بانی مکرش در ۴ کیلومتری شمال محور آزاد راه حرم تا حرم و در مرز شهرستان‌های گرمسار و ورامین واقع شده است، که صبح چهارشنبه دوم خرداد با حضور مسئولین مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کد خبر 406424

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha